۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۶۲
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون وزیر خارجه ایران در سفر به دوحه بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در خصوص ثبات و امنیت منطقه تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، در این بیانیه آمده است که در دیدار عراقچی و آل ثانی تحولات منطقه بررسی شد و دو طرف از تنش‌ها و مشکلات موجود در منطقه ابراز نگرانی کرده و اهمیت گفت‌وگو برای حل این مشکلات را مورد تأکید قرار دادند.

عراقچی که سفر دوره‌ای خود به منطقه را از مسقط و کویت آغاز کرد، تأکید کرده که اولویت کشورش گفت‌وگو با کشورهای منطقه است.

وی افزود که از طریق سازوکارهایی همانند امضای معاهده عدم تجاوز و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌توان زمینه جلب اعتماد و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه را فراهم کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به اینکه برقراری ثبات و امنیت در منطقه زمانی محقق می‌شود که منافع ملی و اقتصادی همه کشورها تأمین شود، گفت: «ایران همواره نقش خود را برای تضمین امنیت منطقه ایفا کرده اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای متحد آن بایستی عواقب اقدامات تنش‌زای خود را بپذیرند». وی همچنین هر گونه مذاکره بین ایران و آمریکا را رد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر