۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۹۶۰۸
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در انتقاد از طرح ضدفلسطینی آمریکا، اظهار داشت معامله قرن یا همان معامله ننگ و کنفرانس اقتصادی، که ماه آینده در بحرین برگزار می‌شود، به جهنم خواهند رفت.

به گزارش پایداری ملی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته طی یک سخنرانی در مراسمی در رام‌الله گفت: «کسی که خواستار حل مساله فلسطین است باید ابتدا از مساله سیاسی آغاز کند و نه با فروش توهمات میلیاردی، که هیچ‌گونه اظهارنظری درباره آنها نمی‌کنیم؛ چرا که مساله ما صرفا سیاسی است.»

عباس در این مراسم، که با حضور مسئولان و شخصیت‌های مطرح اقتصادی برگزار شد، افزود: «مساله ما گام به گام پیش می‌رود و به خواست خدا، به زودی به کشور فلسطینی مستقلی خواهیم رسید که پایتخت آن قدس شریف خواهد بود و معامله قرن یا معامله ننگ، به خواست خدا، به جهنم خواهد رفت و نشست اقتصادی که به دنبال برگزاری آن طی ماه آینده هستند تا به ما توهمات بدهند نیز به جهنم می‌رود.»

وی در ادامه گفت: « ما حرف خود را زدیم و در هر زمان دیگری نیز آن را بیان خواهیم کرد و بیانیه‌های لازم را نیز صادر کردیم و می‌گوییم که با این نشست و نتایج آن موافقت نمی‌کنیم؛ چرا که آنها توهماتی به ما می‌فروشند که هرگز برای ما دستاوردی نخواهد داشت. ما به حمایت آنها نیازمند نیستیم؛ چرا که به لطف تلاش‌های ملت فلسطین قادر خواهیم بود که دولتی نوین و مدرن با تمامی امتیازات تشکیل دهیم.»

«ابو یوسف» عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌‌بخش فلسطین( ساف)، روز گذشته اعلام کرد که عباس تحریم کنفرانس بحرین را مطالبه خواهد کرد.

ابویوسف در گفت‌وگو با رویترز گفت: «رئیس تشکیلات( عباس) در دو نشست سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج‌فارس در مکه، سخنرانی خواهد کرد و طی آن از مشارکت‌کنندگان در نشست‌ها خواهد خواست که در کارگاه اقتصادی، که دولت آمریکا آن را در چارچوب طرح عار برای هدف قرار دادن فلسطین در بحرین برگزار خواهد کرد، شرکت نکنند.»

این دو نشست قرار است در تاریخ 30 ماه مه( نهم خرداد) در شهر مکه برای بحث درباره پیامدهای حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان و حملاتی به چهار نفتکش در نزدیکی بندر «الفجیره» در دریای عمان، برگزار شود.

از سوی دیگر، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین روز گذشته اعلام کرد، محمود عباس در نشست‌های مکه موضع فلسطین در قبال تحولات سیاسی در منطقه را به وضوح مشخص خواهد کرد و از کشورهای عربی و مسلمان خواهد خواست به تعهدات خود درقبال مساله فلسطین پایبند بمانند.

منامه، پایتخت بحرین طی روزهای 25 و 26 ژوئن میزبان کارگاه اقتصادی با عنوان «صلح به خاطر شکوفایی» خواهد بود.

آمریکا اعلام کرد، هدف از این کارگاه تشویق به سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی به عنوان گام اول اجرای طرح «معامله قرن» و برقراری صلح و حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است. پیش‌بینی می‌شود آمریکا در این کنفرانس بخش اول معامله قرن را افشا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر