۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۵۴۸
مقامات ارشد اپوزیسیون سوریه اعلام کردند: ترکیه برای شورشیان سوری برای دفع حملات مورد حمایت روسیه، سلاح تامین می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری رویترز، آنکارا در روزهای اخیر بعد از ناکامی در سوق دادن روسیه برای برگزاری یک نشست کاری مشترک برای پایان بخشیدن به تنش‌ها، تامین سلاح به شورشیان سوری را افزایش داده است.

یک فرمانده نیروهای شورشی اعلام کرد: ترکیه آمادگی خود را برای حفظ نفوذش در شمال غربی سوریه اعلام کرده است.

هنوز مقامات ترکیه در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

همچنین یک شاهد عینی و یک شورشی اعلام کرد که شبانه یک کاروان نظامی ترکیه وارد پایگاهی در شمال حماة در نزدیکی جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب شده است.

یک مقام ارشد اپوزیسیون سوریه اعلام کرد که از تجهیزات ارسال شده می‌توان به چندین خودروی زرهی، پرتاب کننده موشکی گراد، موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و موشک‌های تاو اشاره کرد.

همچنین یک مقام اطلاعاتی غربی اعلام کرد که واشنگتن به شورشیان تحت حمایت ترکیه چراغ سبز داده است که از موشک‌های تاو استفاده کنند.

در این میان به تازگی واشنگتن مدعی شده است که نشانه‌هایی وجود دارد که اسد از گاز سمی در آخرین حملات خود استفاده کرده و هشدار داده است در صورت اثبات این مساله سریعاً و به طور مناسب پاسخ متقابل خواهد داد.

اما دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه این اتهامات را رد کرده است.

ناجی مصطفی، سخنگوی جبهه آزادی بخش ملی که مورد حمایت ترکیه قرار دارد، تامین تجهیزات تسلیحاتی را نه رد و نه تایید کرده است.

اما وی گفت: شورشیان یک انبار بزرگ تسلیحات مملو از خودروهای زرهی، موشک‌های ضد تانک و به همراه حمایت‌های لجستیکی برادران ترک را داریم.

از سوی دیگر ارتش سوریه اعلام کرده است که این ارتش حملات خود را در شمال غربی سوریه تشدید خواهد کرد.

یوسف حمود، سخنگوی شورشیان سوری نیز اعلام کرد که "بسیاری از جنگجوهای ما در درگیری حضور دارند."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر