۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۹۵۰۰
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اعلام کرد که از ابتدای امسال ارائه گواهی پایان کار برای ساختمان های دارای تخلف ساخت در این استان ممنوع شده است.

به گزارش پایداری ملی، کوروش  غفاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز  شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران  اظهار داشت : ساختمان هایی که بدون حضور مهندس ناظر ساخته شود و دارای تخلف در ساخت باشند از دریافت گواهی پایان کار محروم خواهند شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز  با بیان اینکه برای پیشگیری از تخلف در  ساخت و سازهای غیر مجاز می بایست هزینه های کمیسیون ماده صد افزایش یابد، گفت: زمانی که هزینه های کمیسیون ماده صد پایین باشد زمینه تخلف  افزایش می یابد.

غفاری اظهار داشت : هزینه جرائم تخلفات ساختمان باید به گونه  تعیین شود که بازدارنده بوده و برای متخلفان مقرون به صرفه نباشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه  بین این سازمان  و  اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری کرج برای  کنترل و  نظارت بر تمام کارهای ساختمانی خبر داد.

وی گفت:  تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز  منعقد شده که طبق آن  کارگران دارای مهارت  و آموزش دیده در کارهای ساختمانی به کار گرفته شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز  اظهار داشت : اگر این اقدامات  انجام شود مشکلاتی که در گذشته بود رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: در کمیته نمای شهرداری کرج  نیز همکاری متقابل بین شهرداری و  نظام مهندسی برقرار است و در این زمینه نظارت های لازم انجام خواهد شد.

غفاری گفت : یکی از مهمترین راهکارها  برای بهبود ساخت وسازها بحث مجری است که نظارت بیشتری توسط نظام مهندسی بر ساخت و سازها  انجام می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر