۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۷
با انتشار خبر کناره گیری استیو بالمر رییس شرکت مایکروسافت ظرف 12 ماه آینده گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد علت این تصمیم گیری مطرح شده است.
به نقل از کامپیوترورلد، منابع مطلع می‌گویند استیو بالمر مجبور شد پست مدیر عاملی مایکروسافت را ترک کند، زیرا وی هیات مدیره این شرکت را به تولید و عرضه تعداد بسیار زیادی تبلت ساخت مایکروسافت موسوم به سرفیس آر تی به بازار مجبور کرد و در این در حالی بود بسیاری از نیروهای متخصص در این غول نرم افزاری معتقد بودند این تبلت با استقبال مواجه نمی شود.

این اقدام غیرکارشناسی بالمر 900 میلیون دلار هزینه به مایکروسافت تحمیل کرد و حال استیو بالمر هزینه این تصمیم گیری غلط  و زیان بار خود را با کناره گیری از شرکت مایکروسافت پرداخت می‌کند. پاتریک مورهد تحلیلگر موسسه Moor Insights & Strategy در این مورد می‌گوید: وی به طور قطع توسط هیات مدیره کنار گذاشته شده است. آنها یا او را کنار زده یا در موقعیتی قرار داده‌اند که خودش برای حفظ وجهه اش مجبور به کناره گیری از مدیرعاملی مایکروسافت شود.

وی می افزاید: مهم‌ترین سرنخی که نشان می‌دهد بالمر به اختیار خودش پستش را ترک نمی کند، جدول زمانی 12 ماهه‌ای است که برای یافتن جانشین وی در نظر گرفته شده است، زیرا معمولا اعضای هیات مدیره یک شرکت در پشت صحنه برای جایگزینی مدیر عامل برنامه ریزی می‌کنند تا در زمان اعلام استعفای فرد قبلی نفر جایگزین مشخص شده باشد. اما این بار 12 ماه زمان در نظر گرفته‌اند که نشان می‌دهد روند اتفاقات بسیار سریع پیش رفته است.

استیو بالمر از سال 2000 و پس از کناره گیری داوطلبانه بیل گیتس بنیانگذار و مدیر عامل وقت مایکروسافت به عنوان جانشین وی انتخاب شد. قرار است کمیته‌ای با حضور بیل گیتس و برخی مدیران عالی رتبه قبلی مایکروسافت بر روند انتخاب مدیر عامل جدید مایکروسافت نظارت کنند.

استیو بالمر در نامه ای که برای کارکنان مایکروسافت به عنوان خداحافظی فرستاده نیز تلویحا به این نکته اشاره کرده که بازنشستگی ایده او نبوده، اما ظاهرا برای حفظ منافع شرکت وی چاره‌‌ای جز این کار نداشته است. بالمر 5 سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود که دوست دارد در سال 2018 بازنشسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر