۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۲۷
به دنبال افزایش نگرانی‌ها برای استفاده از تلفن‌همراه بین زندانیان، بریتانیا تلاش می‌کند فروش گوشی‌های تلفن‌همراه با اندازه‌های کوچک را که شبیه به دزدگیر اتومبیل ساخته می‌شود و قابلیت تشخیص آن وجود ندارد ممنوع کند.
به نقل از سلولار – نیوز، دولت انگلیس اعلام کرد که در این زمینه همکاری‌هایی را با "مرکز جرایم رایانه‌ای" و "آژانس جرایم سازمان‌یافته"(Soca) وابسته به "سازمان ملی استانداردهای تجاری " آغاز کرده است.

این گوشی‌ها که معمولا توسط شرکت‌های تولیدکننده اتوموبیل تبلیغ می‌شوند، با آرم شرکت‌های خودروساز به تولید انبوه می‌رسند و این روزها محبوبیت فراوانی بین مردم دارند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که این گوشی‌ها همچنین به صورت متفاوت با مدل‌های کنونی ساخته شده‌اند و به گفته یک شرکت چینی سازنده آن‌ها، در این محصولات به میزان اندک از فلزها استفاده شده است و به همین خاطر در بررسی‌های صورت گرفته نمی‌توان آن‌ها را از دزدگیر اتومبیل تمیز داد.

"لورد تابی هریس"(Lord Toby Harris) مدیر مرکز ملی استانداردهای تجاری بریتانیا در این خصوص گفت: «مرکز ما بررسی‌های جدید انجام می‌دهد تا هرگونه ابزار و وسایلی که بتواند به عموم مردم آسیب بزند، وارد بازار نشود. این گوشی‌ها که غالبا به صورت آنلاین فروخته می‌شوند مورد نظارت قرار نمی‌گیرند و ما قصد داریم فروشندگان آنلاین را مجبور کنیم جلوی فروش این محصولات را بگیرند».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر