۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۶۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک با جمعیت پیر در کشور مواجه می‌شویم، پیاده‌سازی سیاست‌های جمعیتی مد نظر مقام معظم رهبری در سطح ملی و استانی ضروری است.

به گزارش پایداری ملی، بهروز اکرمی در اراک به مناسبت ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت اظهار داشت: رویکرد مرتبط با جمعیت در جمهوری اسلامی رویکردی علمی است و این نکته بدیهی است که کارشناسان ذی‌ربط نگرانی‌هایی در خصوص بسته شدن پنجره جمعیتی کشور ابراز می‌کنند.

وی افزود: تا زمانی که پنجره جمعیتی کشور باز است باید بیشترین بهره‌گیری را انجام داد.

اکرمی با اشاره به جمعیت کهن‌سال کشور در سال‌های آتی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک جمعیت کشور رو به پیری می‌رود می‌طلبد سیاست‌های جمعیتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را در کشور و به‌تبع آن در استان جاری و ساری کنیم تا از این ظرفیت بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: چنانچه از الگوی دینی و اسلامی پیروی و بهره‌گیری کنیم قطعاً شاهد افزایش موالید در کشور خواهیم بود.

اکرمی اضافه کرد: انتظار می‌رود جمعیت جوان کشور در راستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی جدید بتوانند گام‌های مؤثری در ترویج و توسعه فرهنگ خانواده ایرانی و اسلامی در سطح ملی و استانی بردارند.

اکرمی در خصوص تأثیر مشکلات اقتصادی بر موالید نیز اظهار داشت: نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی بر کاهش نرخ جمعیت شد، اما علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد می‌توان خانواده فقیری بود و سالم به حیات ادامه داد و بالعکس این مبحث نیز وجود دارد و نمی‌توان اذعان داشت مشکلات اقتصادی بسیار تأثیرگذار اما تعیین‌کننده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر