۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۵۲
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: حال که آمریکای جنایتکار جنگ اقتصادی را علیه ملت آغاز کرده، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تنها از طریق استفاده از ظرفیت های بزرگ داخلی نظام محقق خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، غلامرضا کاتبدر نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 31 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امروز حفظ جایگاه و اقتدار مجلس که همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده در مقطع کنونی نیز که سال پایانی دوره دهم مجلس است و از حساسیت‌های سیاسی و اقتصادی خاص جامعه و مطالبات به حق مردم برخوردار است، مسئولیت ما را مضاعف کرده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال که آمریکای جنایتکار جنگ اقتصادی را  علیه ملت آغاز کرده است، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تنها از طریق استفاده از ظرفیت‌های بزرگ داخلی نظام محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: نقش کلیدی و بی‌بدیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در سال پایانی با اشراف کامل بر مسائل داخلی و خارجی و تجربه بالایی که کسب کرده‌اند، بزرگ‌ترین ظرفیت نظام قلمداد می‌شود و از اهمیت خاصی برای رونق اقتصادی و مأیوس کردن دشمنان برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به همین دلیل بهترین فرصت برای دولت و مجلس است که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اولویت‌های اساسی نظام که عبارت‌اند از اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور که متاسفانه پس از چند سال گذشته به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد بودجه عمومی را به بخش هزینه‌ای اختصاص داده است.

کاتب افزود: همچنین اصلاح ساختار نظام بانکی و کمک به تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی که باید در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید شکل می‌گرفت اما متاسفانه در طول سه سال گذشته صرفاً ۳۷ درصد عملکرد داشته است، بپردازند.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود 1800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه که با برداشتن مواد پیش روی تولید در سال حمایت از تولید می‌تواند در جهت سرمایه گذاری و اشتغال مصرف شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید با ارائه لوایح مناسب و به موقع و اولویت قرار گرفتن آن از سوی قوه مقننه و تصویب آن گام اساسی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته شود.

وی ادامه داد: از طرفی دولت برای جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی جامعه لازم است سامان دادن به بازار کالا و معیشت جامعه و برخورد با متخلفان، مفسدان و اخلالگران اقتصادی که خون ملت را می‌بلعند در اولویت اصلی و کلیدی کشور قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به تقاضای دولت برای تفکیک وزارتخانه‌های تجارت و بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی مبنی بر نظارت و کنترل بازار، دولت باید با ادغام انقلابی با استفاده از امکانات موجود به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

کاتب افزود: حال که کمیسیون اجتماعی مجلس این خواسته دولت را نیز عملیاتی کرده است از هیات رییسه مجلس و نمایندگان درخواست می‌کنم این مسئله را در اولویت دستورکار مجلس قرار دهد تا دولت بتواند با متخلفان با جدیت کامل برخورد کند.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که فقط دشمنان نظام به منافع مردم آسیب نمی‌زنند بلکه با افراد معاند داخلی مواجه هستیم که از طرق مختلف با ایجاد ناامیدی و تشویش اذعان عمومی بر پیکره نظام آسیب و ضربه وارد می‌کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسمومیت افکار پویای نسل جوان جامعه، حمله به ارکان نظام، القاء اصطلاحات غلط در جامعه از سوی مخالفان و معاندان نظام در فضای مجازی افسارگسیخته از جمله تهدیدات مهم امروز کشور است که نیازمند نظارت و برخورد قاطعانه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی است.

وی ادامه داد: چرا که اگر همین وضعیت تداوم یابد بی‌شک علاوه بر اینکه اعتقاد دینی و شرعی آحاد جامعه را مورد هجوم قرار داده است بلکه با تبلیغات سوء علیه کارگزاران نظام روز به روز موجب تضعیف همبستگی ملی مردم و مسئولان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو، تصریح کرد: با توجه به اینکه سد نمرود بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال فرصت خوبی برای ذخیره سازی آب و جلوگیری از سیلاب بود، چرا در اتمام پروژه مذکور تلاش نمی‌شود.

کاتب خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: قرار بود سیلوی 100 هزار تنی گرمسار در ابتدای خردادماه به بهره برداری برسد لذا انتظار می‌رود پیش از فرارسیدن فصل برداشت سریع تر اقدام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر