۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۹۶
دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به‌ضرورت درس گرفتن مسلمانان از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع)، ایشان را مظهر سخاوت و بخشندگی عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، ضمن عرض تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام، گفت: درواقع درباره فضایل و سجایای اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) از کودکی تا بزرگ‌سالی بسیار سخن به میان آمده؛ اما بحث صلح ایشان با معاویه بیش از همه در اذهان عموم ماندگار شده است.

وی، صبر و شکیبایی، تواضع و حسن خلق و تدبیر در امور را از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام دوم شیعیان حضرت امام حسن (ع) ذکر کرد و افزود: امام حسن مجتبی (ع) در بخشندگی و کرامت اسوه بودند و در همین راستا بوده که کریم اهل بیت (ع) مهربانی و اخلاق حسنه را بین مردم نهادینه و ترویج می‌کرده‌اند.

دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به‌ضرورت درس گرفتن مسلمانان و پیروان آن حضرت از این ویژگی اهل‌بیت (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: مشکل جامعه امروزی دور شدن از کرامت انسانی است؛ چنانچه که اگر انسان‌ها کرامت انسانی خود را حفظ می‌کردند، جامعه‌ای آرام را در پیشرو داشتیم.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: فردی که اهل عزت‌نفس و کرامت باشد، تن به هر خطا و گناهی نمی‌دهد؛ چنانچه در روایت آمده است که هرکسی که کرامت نفس داشته باشد، گناهان و خطاها پیشگاه او خوار خواهد شد؛ لذا اگر ما به خانواده خود کرامت و آگاهی ببخشیم، فرزندانمان سالم و خوب تربیت می‌شوند و به آسیب‌های اجتماعی مبتلا نمی‌شوند.

این کارشناس مذهبی، بزرگ‌ترین دستاورد و پیام ولادت امام حسن مجتبی (ع) را تبعیت و درس گرفتن از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام دوم شیعیان حضرت امام حسن (ع) و اهل‌بیت (ع) عنوان کرد و بیان داشت: صبر و کرامت دو صفت بارز امام مجتبی (ع) است که در تاریخ نقل‌شده و آنچه امروزه بایستی بر آن اهتمام داشته باشیم، الگوبرداری و تبعیت از این دو صفت مهم است.

وی با تأکید بر اینکه امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و هم‌نشین می‌شدند، خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) از زمان حضور در جامعه تا زمانی که در بستر بیماری بودند از مهربانی و شفقت نسبت به مردم فروگذاری نمی‌کردند؛ لذا ضرورت دارد تا ما مسلمانان و پیروان آن حضرت در ایران از این ویژگی اهل‌بیت (ع) و امام حسن مجتبی (ع) درس بگیریم.

دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد در پایان تأکید کرد: درواقع سبک زندگی امام حسن (ع)، الگوی سبک زندگی اسلامی قلمداد می‌شود؛ چراکه سیره و سرگذشت ایشان و طرز برخورد حضرت با حوادث و ناملایمات زندگی، یکی از مهم‌ترین و بهترین مآخذ برای بهبود سبک زندگی و ارتقای کیفیت آن به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر