۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۸۶۴
در نشست پدافند غیرعامل شهرستان گچساران عنوان شد
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی‌های سال زراعی جاری آبگیری شد.
به گزارش پایداری ملی، اکبر خدری مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران در نشست پدافند غیرعامل شهرستان گچساران که با حضور مسؤولان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، گفت: سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این سد سالانه آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۷۷ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است که موجب بالا آمدن تراز مخزن آب به میزان ۳۰ متر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال آبی گذشته ۲۱۰ میلیمتر بارش در ایستگاه هواشناسی این سد به ثبت رسید.

خدری با بیان اینکه در فصل زراعی جاری ۶۲۵ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه سد کوثر شد، گفت: هم‌اکنون میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد کوثر به ۵۵۰ میلیون متر مکعب رسیده در حالی که گنجایش ذخیره این سد ۵۸۰ میلیون متر مکعب است.

وی ابراز کرد: بارندگی‌های سال زراعی جاری موجب ذخیره سازی ۳۴۷ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی‌های سال زراعی جاری آبگیری شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۱۶۲ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در بارندگی‌های سیل آسای فروردین ماه امسال ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد کوثر شد که در همین مدت بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد رها شد.

خدری با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است، اذعان کرد: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتنی ۶۲۳.۵ متر است.

این مسؤول تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۲۸ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای مصارف کشاورزی، شرب، صنعتی و زیست محیطی رها سازی شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران بیان کرد: از این میزان ۷۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی، ۲ میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت و ۴۱ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رها شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر