۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۸۰
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: امروز باید در راستای گفتمان‌سازی وصیت‌نامه امام راحل، منشور روحانیت و گام دوم انقلاب قدم برداریم.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در دیدار مدیر و معاونان آموزش و پرورش، مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شاهرود و گروه پدافند هوایی 10 محرم به مناسبت هفته‌های معلم و عقیدتی سیاسی بیان کرد: بعضی شخصیت‌ها هر چه می‌گذرد، مثل بهار طراوت دارند؛ شهید مطهری از معدود نویسندگانی است که بخش زیادی از قلمش تاریخ مصرف ندارد.

وی افزود: سیره این شخصیت مهم با توصیفاتی که امام خمینی (ره) فرمودند، باید همچنان تازه باشد و استفاده شود؛ زمانی به سمت دوره گفتمان‌سازی شهید مطهری می‌رفتیم که امروز کم‌رنگ شده است.

امام جمعه شاهرود با تبریک هفته معلم به همه معلمان افزود: در آموزش و پرورش نقد وجود دارد و همان‌طور که رهبر انقلاب در بیاناتشان درباره 2030 مطرح کردند برخی دنبال سربازسازی برای غرب هستند.

امینی گفت: تعلیم و تربیت چون مهم است، آسیب‌پذیری آن سخت بوده؛ اما همان‌طور که رهبری انقلاب تأکید کردند، اهمیت آموزش و پرورش را نباید پایین آورد؛ هر چند نقد اشکال ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، بی‌وزن کردن برای نهادهای مختلف چون نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات وجود داشته و باید در این راستا دیده‌بانی‌ها هم ظریف‌تر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه ازجمله یادگارهای امام راحل، ایجاد بخش عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح است، گفت: در دوران دفاع مقدس، فرق ما با عراق با اینکه آنها مجهز و مسلح بودند، در ایمان رزمندگان بود.

امینی ادامه داد: وجود مفاهیم عقیدتی سیاسی، بصیرت و بنیه اعتقادی در رزمندگان بسیار راهگشا بود؛ امروز در مقابله با استکبار جهانی این بخش وجه ممیز ماست.

وی تصریح کرد: در اقتصاد، فرهنگ، هنر و امور نظامی آن که ما را جلو می‌برد، این بخش است؛ هر چند ما در مسائل نظامی هم پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه امروز باید قدر این یادگار امام خمینی  (ره) را بدانیم و دیده‌بانی داشته باشیم، ادامه داد: در برهه کنونی، همان قدرت و قوت را که از گنجینه دفاع مقدس داریم، باید در معرفت و بصیرت جلو برویم و حفظ کنیم.

امینی با اشاره به حماقت ترامپ در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها گفت: این امر سبب شد تا قدر عزت و سرمایه سپاه و هم قدر معلمان در جبهه مقدم تعلیم و تربیت را بدانیم.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه همان‌طور که باید در تفکرات و نوشته‌های شهید مطهری گفتمان‌سازی انجام دهیم، در چند بخش دیگر هم باید گفتمان‌سازی صورت گیرد، افزود: در وصیت‌نامه امام راحل باید گفتمان‌سازی کرد و منشور روحانیت برای طلبه‌ها باید اصل شود.

وی با بیان اینکه امام راحل هر چه به سمت کهولت سن می‌رفتند انقلابی‌تر می‌شدند، به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید توجه به این بیانیه از مرز شعار، جلسه و تکرار بگذرد و نباید در حد خواندن معمولی این بیانیه بمانیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید گفتمان‌سازی و نقشه راه باشد و وظیفه ماست که این بیانیه جامع را مطرح کنیم تا همه جامعه بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر