۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۱۴۱
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی علیه ایران از قبل جنگ تحمیلی و پس از شکست‌های آمریکا آغاز شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار محمداسماعیل کوثری پنج‌شنبه شب در پنجمین یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس به امام راحل لبیک گفتند و با دست خالی مقابل دشمن تا دندان مسلح جنگیدند.

وی افزود: دشمنان در تلاش بودند که نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را از پای در بیاورند و در کوتاه‌ترین زمان، کار را یک‌سره کنند، اما ملت ایران همانند صدر اسلام، امام و ولی خود را تنها نگذاشتند و با دست خالی مقابل همه دنیا ایستادند.

*رزمندگان دفاع مقدس به قدرت الهی یقین پیدا کردند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان دفاع مقدس به قدرت الهی یقین پیدا کردند و امام راحل باور داشتند که قدرت خداوند، بالاترین قدرت‌هاست و قدرت‌های دیگر ظاهری و پوشالی هستند.

کوثری با بیان اینکه کلام امام خمینی (ره) برگرفته از خداوند متعال و ایمان بود، گفت: امام به عنوان سیاست‌مداری در پایان قرن بیستم با تقوای الهی و ایمان بسیار قوی وارد صحنه شد و سیاست‌مداران دنیا فکر نمی‌کردند که امام راحل بتواند ابر قدرت‌ها را شکست دهد.

*رزمندگان شعار «ما می‌توانیم» را محقق کردند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی (ره) بلایی بر سر ابر قدرت‌ها آوردند که تا به امروز آنها به خصوص آمریکا بر این مسأله مانده‌اند که چگونه می‌توان نظام جمهوری اسلامی ایران را از پیش‌رو برداشت و نگذارند که مسیر الی‌الله ادامه پیدا کند.

کوثری با اشاره به اینکه باید دو عامل ولایت و مردم ولایت‌مدار مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال قبل به ویژه در جنگی که بر ما تحمیل شد، رزمندگان اسلام حتی سلاح نداشتند و امکانات اولیه نبود، اما آنها بر وعده‌های خداوند متعال امیدوار بودند، بر اساس آنکه امام شعار «ما می‌توانیم» را سر دادند و بهترین طراحی‌ها را خداوند متعال به ذهن فرماندهان و رزمندگان ما وارد کردند.

وی در خصوص تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ایران گفت: این تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی از قبل جنگ تحمیلی و پس از شکست‌های آمریکا به خصوص در جنگ طبس آغاز شد، اما ایران به رهبری امام راحل مقابل دشمن ایستاد و اگر مردم به ولی خود لبیک نمی‌گفتند، قطعا پیروزی‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد.

*رزمندگان اسلام در دفاع از حریم آل‌الله قلب‌ها را تسخیر کردند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان دفاع مقدس با آمادگی مقابل دشمن در صحنه‌های نبرد حضور پیدا کردند و برای نخستین بار بعد از ۲۰۰ سال نگذاشتند تا یک وجب از خاک کشور تسخیر و اشغال شود و این افتخار برای ملت ایران در تاریخ به ثبت رسید.

کوثری تصریح کرد: اگر در زمان جنگ به ما سیم‌خاردار نمی‌فروختند، اما ما بیش از دو هزار تانک و نفربر از دشمن گرفتیم؛ ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کرده، اما با چراغ‌های خاموش به منطقه می‌آید.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دفاع از حریم آل‌الله قلب‌ها را تسخیر کردند، بیان کرد: شهدا آنچنان با خداوند متعال معامله کردند که کسی نمی‌تواند این معامله صادقانه را با خداوند داشته باشد و امروز باید به اخلاص و صداقتی که شهدا پیدا کردند، برسیم.

*مشکلاتی در کشور به خاطر مدیریت ضعیف برخی مسوولان وجود دارد

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمن از ایران عصبانی است، چراکه هرجا پیچیده است، ما مقابل آن بوده‌ایم؛ امروز مشکلاتی در کشور به خاطر مدیریت ضعیف برخی مسوولان وجود دارد، اما مقام معظم رهبری مسیر «الی‌الله» را جلو می‌برند، وگرنه دشمن عصبانی نمی‌شد.

پنجمین یادواره 40 شهید پاسدار شهرستان دماوند با اجرای نظام‌اسلامی و نوای حاج امیر نعیمی همراه بود؛ همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم «غلام رسولی» از رزمندگان تیپ فاطمیون در این مراسم روی دستان مردم شهیدپرور دماوند تشییع و با این شهید مدافع حرمین شریفین وداع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر