۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۰۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد خبر داد:
یزد- مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد از اختصاص یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی به استان یزد با توجه به اعلام نیاز قرارگاه پدافند زیستی یزد و موافقت سازمان اورژانس کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، حمدصادق طهماسبی اظهار داشت: طبق صورتجلسه کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان که آذرماه سال گذشته به ریاست سرپرست وقت استانداری یزد با حضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اورژانس کشور و رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت برگزار شد، مقرر شد یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی که از قابلیت پروازی و تجهیزات بالایی برخوردار است به استان یزد تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: این مهم با پیگیری‌های ویژه و مستمر مدیریت ارشد استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و رئیس اورژانس استان، رئیس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز ملی مهارت آموزی CBRNE در کمتر از شش ماه تحقق و یک فروند بالگرد هوایی فوریت‌های پزشکی و خدمات امدادی - درمانی به استان یزد اختصاص یافت.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان یزد در حوزه بهداشت و درمان، موقعیت ویژه این استان از لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب کشور به قطب فعالیت‌های امدادی و اورژانس هوایی کشور تبدیل شود.

در حال حاضر تعداد پایگاه‌های اورژانس که تا سال ۱۳۹۵، دو هزار و ۴۰۰ اورژانس بوده در دو سال اخیر به پنج هزار و ۵۰۰ پایگاه ارتقا یافته و در حال حاضر ۳۹ بالگرد فوریت‌های پزشکی در کشور وجود دارد که تا شعاع پروازی ۱۵۰ کیلومتر برای نجات جان انسان‌ها خدمت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر