۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۳۵
وزارت انرژی یمن طی گزارشی خسارتهای وارد به بخش تولید و شبکه برق رسانی از آغاز حملات عربستان سعودی و متحدانش به این کشور را بیش از چهار میلیارد دلار برآورد کرد.
به گزارش پایداری ملی، در گزارش وزارت انرژی یمن آمده است، خسارت های وارد به بخش برق دو میلیارد و 668 میلیون و 452 هزار دلار است و خسارت های غیر مستقیم به این بخش نیز دو میلیارد دلار برآورد می شود.

در این گزارش اشاره شده است که ائتلاف سعودی به صورت هدفمند و عمدی زیر ساخت ها، تاسیسات و شرکت ها و مؤسسات بخش برق یمن را هدف قرار داده است.

وزارت انرژی یمن افزوده است: تنها در یک مورد، ائتلاف سعودی مجتمع مسکونی کارکنان نیروگاه برق مخا در تاریخ 24 ژوئیه سال 2015 بمباران کرد که در این حمله بیش از 200 واحد مسکونی تخریب ، 80 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر