۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۰
اسناد تازه ای که از سوی ادوارد اسنودن منتشر شده، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا با نقض قوانین داخلی آمریکا و فراتر رفتن از حد اختیاراتش تخلفات فراوانی مرتکب شده است.
به نقل از لس آنجلس تایمز، این اسناد حاکیست که آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2011 به این سو تمامی درخواست‌ها برای محدود کردن دامنه نظارت و جاسوسی خود را بی‌پاسخ گذاشته و با تداوم این رفتارها اعتماد آمریکایی‌ها به قدرتمندترین نهاد اطلاعاتی این کشور را از بین برده است.

به دنبال انتشار این اسناد تازه از سوی اسنودن، مقامات اطلاعاتی آمریکا و کاخ سفید روز جمعه بیانیه‌ای در حمایت از آژانس امنیت ملی آمریکا صادر کردند و این در حالی است که اسناد تازه منتشرشده از سوی اسنودن تردیدی در نقض حریم شخصی کاربران اینترنت و نقض آزادی‌های مدنی از سوی آن باقی نگذارده است. البته همه این اقدامات به بهانه مقابله با تروریسم و سازمان‌های جاسوسی خارجی صورت گرفته است.

سند تازه منتشر شده از سوی اسنودن یک گزارش داخلی مربوط به می 2012 است که در آن 2776 مورد نقض قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی آمریکاییان در سال  2011 گزارش شده است. اگر چه بخش اعظم اقدامات خلاف قانون آژانس امنیت ملی آمریکا مربوط به استراق سمع از خارجیان بوده، ولی در بیش از 800 مورد اطلاعات خصوصی مردم آمریکا با استراق سمع مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی آنها سرقت شده است.

این افشاگری اثبات می‌کند که آژانس امنیت ملی آمریکا هیچ تبعیتی از قوانین داخلی آمریکا ندارد و با دور زدن قانون و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته از مردم سوءاستفاده می کند.

در حالی که اوباما هفته قبل قول داده بود اعتماد عمومی را به این آژانس برگرداند و جلوی تخلفات آن را بگیرد افشاگری جدید احتمال ناکامی وی را در تحقق این هدف افزایش می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر