گزارشهای منتشرشده از آمار کاربران توییتر در فصل اول ۲۰۱۹ نشان میدهد این شرکت هنوز در روند رشد با مشکلات متعددی روبهرو است.
به گزارش پایداری ملی، توییتر در فصل گذشتهی سال جاری میلادی، با افزایش کاربران اولینبار در طول یک سال توانست رکوردی نسبتا امیدوارکننده ثبت کند. افزایش کاربران این شبکهی اجتماعی بهمعنای ۳۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه شد که در فصل قبل ۳۲۱ میلیون بود. آمارهای مذکور را خود توییتر و طی گزارشی از وضعیت درآمد و کاربران منتشر شد. البته، رشد اخیر هنوز با دوران اوج توییتر، یعنی ۳۳۶ میلیون کاربر ماهانه در فصل مشابه سال گذشته فاصلهی درخورتوجهی دارد.
مشکلات توییتر در بحث کاربران فعال ماهانه باعث شد آنها از فصل گذشته تصمیم بگیرند آمارهای مرتبط را منتشر نکنند. درنتیجه، گزارش اخیر، آخرین آمارها از تعداد کاربران فعال توییتر محسوب میشود و دیگر چنین گزارشهای رسمی شرکت را شاهد نخواهیم بود.
توییتر ترجیح میدهد کارشناسان و کاربران به عامل جدید بهنام کاربران روزانه دقت کنند. بهنظر میرسد این عامل با ثبات بیشتری رشد میکند. اکنون آمار کاربران فعال شبکهی اجتماعی ۱۳۴ میلیون گزارش میشود که درمقایسهبا ۱۲۰ میلیون کاربر در فصل مشابه سال گذشته و ۱۲۶ میلیون در فصل گذشته افزایش مناسبی بوده است. مدیران شرکت در بخشهای مختلف از گزارش بیان کردهاند هدف اصلی آنها افزایش همین عامل خواهد بود. بهبیانِ دیگر، تمرکز آنها دیگر روی کاربران فعال ماهانه نیست. از دیدگاه مدیران، آمار کاربران روزانه دید دقیقتری به تعداد مخاطبان برای نمایش تبلیغات بهدست میدهد.
شاید آمارهای منتشرشده دربارهی کاربران فعال روزانه مناسب بهنظر برسند؛ اما بههرحال برای شبکهای اجتماعی همچون توییتر هنوز ناچیز هستند. فیسبوک در پایان سال جاری گذشته، آمار کاربران روزانهی ۱.۵ میلیارد نفر را ثبت کرد و فقط ۲۸ میلیون نفر را در فصل چهارم به کاربرانش افزود. در پایان سال ۲۰۱۸، اسنپچت آمار ۱۸۶ میلیون کاربر روزانه و اینستاگرام نیز ۵۰۰ میلیون کاربر مخاطب را فقط در بخش استوریها گزارش دادند.