۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۷۶۱
یک پایگاه صهیونیستی منتشر کرد
كارشناسان بر اين باورند كه يك سوم اعضاي مجلس سنا، جرياني فكري هستند كه در وزارت امور خارجه و كاخ سفيد مي‌توانند به اكثريت تبديل شوند.
به نقل از  ایران هسته‌ای یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی با طرح این سوال که چرا فقط 66 سناتور امریکایی نامه تشدید تحریم ایران را خطاب به اوباما امضا کردند و از اینکه دولت و بخشی از کنگره قصد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را نداشته باشند ابراز نگرانی کرد.

"امانوئل هالپيرن"، در مقاله‌ای روی "وب سایت آي 24 نيوز" نوشت: «چندي پس از انتخاب حسن روحاني به عنوان  رييس جمهوري ايران، 66 سناتور آمريكايي از رئيس جمهوري اين كشور خواستند  كه به منظور جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي، تحريم‌هاي اعمال  شده بر ضد اين كشور را تشديد كند اما بدون شك در شرايط كنوني اوباما  تن به چنين درخواستي نخواهد داد».

وی درباره دیدگاه اوباما نسبت به کابینه روحانی می‌نویسد: «دولت اوباما متقاعد شده است كه روحاني فردي ميانه‌رو و حاضر به  مذاكره است و گفتگوهاي مستقيم تاثيري فوري و قابل توجهي در پي خواهد  داشت».

هالپرین ادامه داده است: «اين 66 نماينده معادل دو سوم اعضاي مجلس سنا هستند، اما پس بقيه  نمايندگان چه نظري درباره  تحريم‌هاي ايران دارند آيا لابي قدرتمند  صهيونيست‌ها يا حتي لابي سعودي كه قدرت كمتري دارد، نتوانسته است آنان  را متقاعد كند؟

 كارشناسان بر اين باورند كه اين يك سوم اعضاي مجلس سنا، جرياني فكري  هستند كه در وزارت امور خارجه و كاخ سفيد مي‌توانند به اكثريت تبديل  شوند».

وی در ادامه این مقاله از قول فرمانده سابق ارتش امریکا در افغانستان تاکید می‌کند که امریکا به ایران حمله‌ای نخواهد کرد.

در این مقاله آمده است: "ژنرال استنلي مك كريستال"،  فرمانده سابق ارتش آمريكا در افغانستان و نيز فرمانده سابق نيروهاي  ويژه در عراق، كه اكنون استاد دانشگاه است، در مصاحبه با نشريه آمريكايي «سياست بين الملل» گفت: بدون شك  آمريكا به ايران حمله نخواهد كرد به دو دليل؛ نخست آنكه هرگونه حمله به  ايران موجب تقويت رژيم كنوني مي‌شود، چرا كه همه ايرانيان در اين شرايط  در پشت حكومت قرار گرفته و از آن حمايت مي‌كنند،  دوم آنكه اصلا چه كسي  به ما اجازه مي‌دهد تصميم بگيريم كه فلان كشور مي‌تواند بمب اتم داشته باشد  و فلان كشور نداشته باشد»؟

وی همچنین با رائه تحلیلی بدیع می‌نویسد که یکی از بهترین راه‌های مهار ایران اتحاد با آن است.

در این مقاله آمده است: «كارشناسان و تحليلگراني هستند كه  معتقدند بهترين گزينه براي آمريكا، اتحاد با ايران است كه از آن جمله مي ‌توان به جورج فريدمن نويسنده كتاب «دهه  آينده» اشاره كرد  وي معتقد است كه براي آمريكا بهترين گزينه براي جلوگيري از تسلط ايران  بر منطقه خليج فارس اتحاد با اين كشور است به عقيده وي افكار عمومي  آمريكا مشكل چنداني براي تطابق با اين سياست جديد ندارند». 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر