۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۷۵۵۰
پارلمان اروپا از اتصال مجموعه ای از سیستم های کنترل مرزی، مهاجرتی و انتظامی به یک پایگاه داده بزرگ بیومتریک خبر داده تا از این طریق افراد در حال تردد در کشورهای عضو را بهتر شناسایی و ردگیری کند.
به گزارش پایداری ملی، پارلمان اروپا از اتصال مجموعه ای از سیستم های کنترل مرزی، مهاجرتی و انتظامی به یک پایگاه داده بزرگ بیومتریک خبر داده تا از این طریق افراد در حال تردد در کشورهای عضو را بهتر شناسایی و ردگیری کند.

 این پایگاه داده بیومتریک قابل جستجو بوده و Common Identity Repository (CIR) نام گرفته است. قرار است سوابق و اطلاعات بیش از 350 میلیون نفر در این پایگاه داده گرد هم آید و به صورت یکپارچه قابل دسترس باشد.

از جمله اطلاعات ثبت شده در CIR می توان به اسامی، تاریخ تولد، شماره گذرنامه و دیگر اطلاعات هویتی اشاره کرد. همچنین اطلاعات بیومتریک افراد در این پایگاه داده موجود است که از جمله آنها می توان به اثر انگشت و اسکن چهره افراد اشاره کرد. این اطلاعات توسط ماموران کنترل مرزی و مقامات انتظامی و قضایی نیز قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از این پایگاه داده نه تنها فعالیت های ماموران کنترل مرزی را در اتحادیه اروپا تسهیل می کند، بلکه جستجوی سریع سوابق افراد را تسهیل کرده و دیگر لزومی به جستجوی چندین پایگاه داده مجزا برای شناسایی افراد مظنون نخواهد بود.

استفاده از CIR هفته گذشته به تصویب پارلمان اروپا رسیده و با اعمال آن تعداد کنترل های مرزی از 511 مورد به 123 مورد کاهش می یابد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر