۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۶
خشم آمريکا از گرمتر شدن روابط تهران و مسکو؛
يک موسسه آمريکايي به مقامات واشنگتن درباره عواقب سفر پوتين به ايران و گرم شدن روابط مسکو-تهران هشدار داد.
پايگاه اينترنتي "پاليسي ميک" در گزارشي اعلام کرد آمريکا بايد نگران سفر آتي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به ايران باشد.

قرار است پوتين در سفر به ايران با دکتر حسن روحاني رئيس جمهور جديد ايران ديدار و گفتگو کند.

پوتين و دکتر روحاني در حاشيه نشست کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي شانگهاي نيز ديدار خواهند کرد. قرار است  اين ديدار سيزده سپتامبر در شهر بيشکک پايتخت قرقيزستان انجام شود. 

در هفته هاي اخير آمريکا از اقدامات روسيه درباره ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتي آمريکا و پناه دادن به وي به شدت به خشم آمده است. کار به جايي رسيده است که حتي شخص باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نيز در اين خصوص زبان به انتقاد گشوده است.

مقامات آمريکايي، ولاديمير پوتين را به حرکت در قالب چارچوب دوران جنگ سرد متهم کرده اند. اين درحالي است که اختلافها درباره سرنوشت رژيم بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز سبب تشديد اختلافهايي شده است. ملاقات اين هفته روحاني و پوتين و ملاقات ماه آتي آنها در قزاقستان سبب مي شود هيزم بيشتري براي گفتگوي آتشين بوجود آمده بين مسکو و واشنگتن فراهم شود. 

ظاهرا کانون اصلي گفتگوهاي اين هفته حجت الاسلام والمسلمين روحاني و پوتين، فروش سامانه اس سيصد از مسکو به تهران است. بي ترديد، انتقال اين تسليحات به ايران مي تواند براي آمريکا و اسرائيل ناراحت کننده باشد.

در حالي پوتين به ايران سفر مي کند که تنشها در مناسبات مسکو و واشنگتن بالا گرفته است و باتوجه به اظهاراتي که بين مقامات دو کشور رد و بدل شده است ضروري به نظر مي رسد که روابط آمريکا و روسيه بار ديگر احياء شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر