۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۶۹۷۲
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل در طول یک سال‌گذشته بر ذبح ۱۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۳۰ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت شده است.

به گزارش پایداری ملی، محمدباقر حاج کاظمی امروز اظهار کرد: نظارت بر کشتار شرعی و بهداشتی انواع دام و طیور در طول سال در کشتارگاه‌های زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۱۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۳۰ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان ذبح شده است، افزود: وزن لاشه‌های سالم ذبح شده در استان زنجان در سال‌گذشته ۲۰ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۰۴ کیلوگرم بوده است.

وی لاشه‌های ضبطی در کشتارهای طیور استان زنجان طی سال گذشته را ۲۶۵ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: وزن لاشه‌های ضبطی ۵۴۲ و ۲۹۹ کیلوگرم بوده است.

حاج کاظمی خاطرنشان کرد: وزن اندام‌های ضبط شده سال گذشته ۲۱۷ هزار و ۵۶۴ کیلوگرم گزارش شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۴۸ رأس گوسفند در استان زنجان ذبح شده است، گفت: وزن گوشت سالم ضبط شده در این کشتارها ۵۳۱ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم بوده است.

وی وزن لاشه‌های ضبطی در کشتار گوسفند را ۲ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: ۵ هزار و ۴۹۸ کیلوگرم نیز وزن اندام‌های ضبط شده در بخش کشتار گوسفند در استان زنجان طی یک سال گذشته بوده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۴ هزار و ۴۲ رأس بز در استان زنجان کشتار شده است، عنوان کرد: وزن سالم کشتارها ۷۴ هزار و ۸۵۸ کیلوگرم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان وزن لاشه‌های ضبطی از کشتار بز در استان زنجان را ۵۰۱ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: وزن اندام‌های ضبط شده نیز ۴۴۳ کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۶۸ رأس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان زنجان کشتار شده است، گفت: ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۶۲ کیلوگرم وزن سالم کشتارهای این بخش بوده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۸۷۲ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبطی کشتارهای گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان زنجان بوده است، افزود: وزن اندام‌های ضبطی در این بخش ۲۷ هزار و ۸۹۲ کیلوگرم گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر