۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۱۶
وزیر خارجه آمریکا حاضر به اعلام حمایت علنی دولت ترامپ از راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین نشد.
به گزارش پایداری ملی، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه حاضر نشد به طور علنی اعلام کند که دولت ترامپ هنوز از راهکار تشکیل دو دولت بین اسرائیل و فلسطینی ها حمایت می کند.

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در نشست کمیته روابط خارجی سنا در پاسخ به سئوالی درباره این مساله گفت: ما هم اکنون در حال همکاری با طرف های زیادی هستیم تا دیدگاه مان را درباره راهکارهای حل و فصل این معضل به اشتراک بگذاریم.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا در حال کار بر روی ایده های مختلفی برای برقراری صلح در خاورمیانه بوده است که امیدواریم پیش از انکه خیلی دیر شود، این طرح را اعلام کنیم. امیدوارم به یک پایه و اساس برای مذاکره درباره حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین دست پیدا کنیم.

زمانی که "تیم کاین" سناتور دموکرات از پامپئو درباره دستیابی به یک توافق سازش که شامل تشکیل دو دولت برای اسرائیل و فلسطین باشد، سئوال کرد، وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: این قطعا ایده ای است که مدت زمان زیادی وجود داشته است. در نهایت افراد و فعالان سیاسی منطقه باید این مساله را حل و فصل کنند.

این در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانست روز چهارشنبه برای پنجمین بار به این سمت انتخاب شود.

نتانیاهو در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها نسبت به انضمام شهرک های صهیونیستی واقع در کرانه باختری هشدار داده است.

پس از گذشت دهه ها بیش از 400 هزار صهیونیست هم اکنون در کرانه باختری زندگی می کنند. حدود 212 هزار اسرائیلی نیز در شهرک های صهیونیستی شرق بیت المقدس اسکان یافته‌اند.

فلسطینی ها و بسیاری از کشورهای جهان ساخت و ساز این شهرک ها را بر اساس کنوانسیون های ژنو غیرقانونی ارزیابی می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر