۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۶۶۱
معاون استاندار خراسان‌رضوی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه صداوسیما خراسان رضوی تغییر مکان می دهد گفت: جابه‌جایی صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی به لحاظ ملاحظات پدافند غیرعامل امری اجتناب ناپذیر است.
به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد حسن واحدی در جلسه‌ای که به منظور مکان‌یابی و اختصاص زمین به سایت جدید صدا و سیما برگزار شده بود، اظهار کرد: مسئولیت مکان‌یابی به لحاظ کارشناسی و رعایت مسایل فنی به دلیل تخصصی بودن این حوزه به عهده سازمان صدا و سیمای کشور و استان است.

وی افزود: به همین منظور کمیته‌ای به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی و دبیری اداره‌کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی و عضویت چند دستگاه اجرایی مرتبط تشکیل و تا حصول نتیجه هر 15 روز یک بار جلسات کارشناسی برگزار می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: با هدف رعایت بیشتر مسایل کارشناسی و فنی، کمیته انتخاب  از کمیته مکان‌یابی سایت جدید صدا و سیما با مسئولیت صدا و سیما و عضویت کارشناسان دفتر فنی و راه و شهرسازی، نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهرداری مشهد، معاونت شهرسازی شهرداری و مشاور  مورد تائید تشکیل و گزینه های احتمالی برای جابه‌جایی و تعیین سایت جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واحدی با اشاره به نیاز 20 هکتاری این سایت تصریح کرد: از آنجا که استقرار اداره کل صدا و سیما در خارج از محدوده شهری محدودیت قانونی ندارد، باید مکان‌یابی‌ها با اولویت اراضی دولتی و رعایت مسایل مرتبط با طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد باشد.

وی با تاکید بر لزوم شکل گیری بسته فرهنگی با دیدگاه رسانه‌ای در استان خاطرنشان کرد: احداث مجتمع فرهنگی، شهرک سینمایی و دانشکده صدا و سیما نیز از جمله مواردی است که در سایت جدید در صورت نیاز پیش‌بینی می‌شود.

مقرر شد در 15 روز آینده گزینه‌های مورد نظر از سوی کمیته انتخاب بررسی و به جلسه ارائه شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر