پخش تبلیغات یاد شده بخشی از برنامههای مایکروسافت برای زیرسوال بردن اعتبار خدمات مختلف گوگل و به خصوص جیمیل است. در این تبلیغات دنباله دار که Scroogled نام دارد، ادعا شده که جیمیل بیش از آنکه ابزاری برای تبادل ایمیل باشد به صندوقی برای پر کردن ذهن کاربران به تبلیغات گوناگون مبدل شده است.
نقض حریم شخصی کاربران جیمیل و نمایش انبوه آگهیها برای آنان بر مبنای محتوای ایمیلهای ارسالی از جمله دیگر انتقاداتی است که در تبلیغات مایکروسافت علیه گوگل مطرح میشود.
در تبلیغات جدید مایکروسافت ابتکار گوگل برای افزودن زبانهای جدید به جیمیل به منظور دریافت آگهیهای تبلیغاتی مصداق هرزنامه نویسی دانسته شده است. مایکروسافت در این تبلیغات مدعی شده گوگل کاربران خود را با ارسال انبوه تبلیغات از خط قرمز عبور کرده و به یک هرزنامه فرست مبدل شده است.
جنگ تبلیغاتی مایکروسافت بر ضد گوگل از نوامبر سال 2012 آغاز شده و اخرین بار مایکروسافت در آوریل گذشته در تبلیغات خود فروشگاه آنلاین سیستم عامل اندروید را به علت حفرههای متعدد مورد حمله قرار داده بود.