۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۲
علوی:
عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت یازدهم با بیان اینکه ملتی كه از مرگ نهراسد دشمن خود را خلع سلاح كرده است، گفت: امروز دشمنان ايران اسلامی عملا خلع سلاح شده اند، زیرا ملت ايران با درس گرفتن از مكتب عاشورا شهادت را بزرگترين سعادت خود می دانند.

آیین یادواره 17 شهید روستای جزینان شهرستان طالقان بعد از ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام سيد محمود علوی برگزار شد.

علوی در این یادواره با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت موجب می شود عزت در جامعه باقی بماند.

وی گفت: ثابت شده که ملتهایی که از مرگ ترسیده اند زیر بار ذلت رفته اند؛ حال آنکه نگاه انسان به مرگ می تواند نقش موثری در عزت و سربلندی جامعه داشته باشد.
 
وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت اطلاعات برای دولت یازدهم با بیان اینکه در اديان الهی و خاتم آن دین مبين اسلام تصويری ديگر از مرگ جلوه گر شده اند، اظهار داشت: انسان ميل به جاودانگی دارد و همين امر سبب می شود كه از مرگ بهراسد.

علوی افزود: در دين مبين اسلام مرگ به معنای پايان زندگی و بسته شدن پرونده هستی يك انسان نيست بلكه وسيله ای برای گذر از اين دنيا است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه با تغيير در نگرش نسبت به مرگ ديگر هراسی از آن وجود ندارد، تصریح کرد: شهدا با نگرش عميق خود نسبت به مرگ و ميل به جاودانگی بهترين راه جاودانه ماندن را شهادت در راه خدا ديدند و با شور و شوق نيز به ديار باقی شتافتند.

وی اظهار داشت: ملتی كه از مرگ نهراسد دشمن خود را خلع سلاح كرده است و امروز دشمنان ايران اسلامی عملا خلع سلاح شده اند، زیرا ملت ايران با درس گرفتن از مكتب عاشورا شهادت را بزرگترين سعادت خود می دانند.

طالقانی ها باور عمیقی به آخرت دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری و وزير پيشنهادی اطلاعات دولت يازدهم در ادامه، از طالقان به عنوان شهرستانی که فرهنگ شهادت در آن به خوبی نهادینه شده است یاد کرد و  تقدیم 614 شهيد نسبت به جمعيت اين شهرستان را نشان از باور عميق اين مردم به آخرت دانست.

علوی از افتخارات شهرستان طالقان را حضور 24 تن از ياران حضرت مهدی (عج) را در این شهرستان دانست و گفت: حضور در اين منطقه برای ما سعادت است و خداوند بهترين عيدی را در عيد سعيد فطر به ما داد.

وزیر پيشنهادی اطلاعات دولت يازدهم در پایان یادواره شهدا از پدران شهدا و خانواده آنان دلجويی كرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر