۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۸۶
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا :
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مصاحبه‌ای اذعان داشت ،چین و روسیه با سرمایه گذاری هنگفت نظامی قادرند آمریکا و متحدان این کشور را تضعیف کنند .
به گزارش پایداری ملی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت که روسیه و چین با قابلیت‌های خود ارتش آمریکا را به چالش می‌کشند.

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پنجشنبه با حضور در اندیشکده «آتلانتیک» در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه خبری «سی ان ان» گفت، در صورت استقرار نیروهای آمریکا برای پشتیبانی از متحدان ناتو در اروپا، ارتش روسیه  چالش‌های قابل توجهی را برای آمریکا ایجاد می کند.

دانفورد اظهار داشت: «سرمایه گذاری‌های اخیر روسیه در زمینه قابلیت‌های نظامی، توانمندی‌های آمریکا در داخل و اطراف اروپا را برهم می‌زند.»

وی در این مصاحبه اشاره کرد که چین و روسیه در حال اقدام‌هایی جهت به چالش کشاندن قابلیت‌های آمریکا هستند و در تلاشند متحدان و شرکای آمریکا را تضعیف کنند .

ژنرال دانفورد گفت که این دو کشور در اروپا در پی تضعیف ناتو برآمده و در اقیانوس آرام نیز در حال تضعیف  ائتلاف‌های آمریکا با ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین ، تایلند، استرالیا و نیوزیلند هستند.

دانفورد اظهار داشت که روسیه مبالغ هنگفتی را به ارتقاء قابلیت‌های نظامی خود اختصاص داده  و در حال بازسازی سامانه‌های نظامی تحلیل رفته  خود است و تاسیسات اتمی  این کشور نوین شده است .

وی مدعی شد که  روسیه از نبرد سایبری برای نفوذ در انتخابات 2016 آمریکا استفاده کرد  و اینک نیز از این قابلیت برای تاثیرگذاری در افکار عمومی اروپایی‌ها استفاده می‌کند.

ژنرال دانفورد در بخش دیگر این مصاحبه درباره توانمندی‌های چین اظهار داشت که پکن سرمایه گذاری زیادی در زمینه ساخت ناوهای هواپیمابر ، نوین‌سازی نیروی زمینی، ساخت جنگنده‌های نسل پنجم بسیار شبیه به «اف-22 رپتور» و بازسازی ساختار کنترل و فرماندهی ارتش انجام داده است.

تحلیلگران نظامی آمریکا نیز به تازگی در جریان نشستی در یکی از اندیشکده‌های این کشور به ضعف‌های عمده ارتش آمریکا برابر رقبای مطرحی چون روسیه و چین اشاره کردند.

 به نوشته «نشنال اینترست» در جریان نشستی که چندی قبل در مرکز «امنیت آمریکای نوین» واقع در «واشنگتن دی‌سی» برگزار شد،  تحلیلگران  اذعان داشتند که در ارزیابی‌های صورت گرفته درباره تقابل محتمل با روسیه و چین، آمریکا با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر