۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۸۴
جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه توسط رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کرد.
به گزارش پایداری ملی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را محکوم و تأکید کرد که مواضع ترامپ در خصوص جولان اشغالی، خصمانه است و حجم جانبداری مطلق و شراکت آمریکا در اشغال اراضی عربی را نشان می‌دهد.

طبق گزارش شبکه المیادین، جهاد اسلامی افزود: «جولان، سرزمین عربی و سوری است و موضع اعراب در خصوص اظهارات ترامپ نیز باید روشن و قاطع باشد».

جنبش جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد که تمامی کشورهای جهان بایستی آگاه باشند که ترامپ با سیاست‌های خود، به دنبال آتش‌افروزی در جهان است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که وقت آن فرا رسیده که ایالات متحده به طور کامل حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر