۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۷۶
رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل:
«عاموس یادلین» که پیش از این ادعا کرده بود ایران از خط قرمز عبور کرده، این بار مدعی شد مخالفت آمریکا با اقدام نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران، کاهش یافته است.
به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «عاموس یادلین» رئیس سابق اداره اطلاعاتی وزارت جنگ اسرائیل روز چهارشنبه گفت مخالفت آمریکا با اقدام نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران، تا حد زیادی کاهش یافته است.

یادلین که بین سال‌های 2006 تا 2010 مسئولیت سرویس اطلاعات نیروهای نظامی رژیم‌صهیونیستی را بر عهده داشت، مدعی شد: موضع آمریکا در قبال حمله اسرائیل به ایران، اخیرا به طرز قابل توجهی تغییر کرده است.

وی در ادامه این مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل، گفت: سال 2012 خط قرمز، در کمرنگ‌ترین حالت خود بود. اما زمزمه‌هایی که من اخیرا از واشنگتن می‌شنوم، اینطور می‌گوید که «اگر این موضوع جزو منافع برجسته شماست و شما تصمیم به انجام این حمله گرفته‌اید» چراغ برای شما هرچند هنوز سبز نیست، اما قطعا زرد است.

گفته می‌شود که یادلین روابط بسیار نزدیکی با تشکیلات نظامی آمریکا دارد. وی از سال 2004 تا 2006 وابسته نظامی اسرائیل در آمریکا بود تا سال 2011 یکی از اعضای برجسته بخش امنیت ملی اسرائیل موسسه خاورنزدیک واشنگتن به شمار می‌رفت.

یادلین در ماه آوریل هم ادعا کرده بود که اسرائیل تا تابستان امسال تصمیم نهایی برای حمله به ایران را اتخاذ می‌کند. وی گفته بود که ایران تا پایان تابستان، تنها یک یا دو ماه با نقطه بحرانی جهت تصمیم‌گیری در مورد ساخت بمب، فاصله خواهد داشت. یادلین در این صحبت‌ها حتی یک گام فراتر رفته و گفته بود که ایران از خط قرمز اعلام شده نیز عبور کرده است. صحبتی که واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی را به واکنش واداشت. نتانیاهو اظهارات یادلین را رد کرد و گفت ایران هنوز از این خط عبور نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر