۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۵۹۱
قادری‌فر در دومین کنفرانس مدیریت پژوهش در نوآوری و فناوری:
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در همین رکود اقتصادی توانسته‌اند بیش از 60 هزار میلیارد تومان فروش داشته باشند.
به گزارش پایداری ملی، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌گفت: رویکردهای معاونت علمی  حداقل در چند سال گذشته به این گونه بوده است که به طور مثال از میان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌ها ۱۳۷ میلیون دلار فقط در کشور روسیه صادرات داشته است و این مسئله ارزش افزوده‌ای که محصولات دانش‌بنیان می‌توانند آن را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم کار پژوهشی انجام دهیم از همان ابتدا به نیاز محوری و رساندن محصول به طرف تقاضا فکر کنیم، با همین نگاه و همین منظر بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان احراز صلاحیت شدند و در همین رکود اقتصادی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه خود را در اقتصاد باز می‌کنند و در گذار از اقتصاد نفتی به سمت دانش‌بنیان با این نوع نگاه می‌توانیم علم را به نیاز بازار وصل کنیم و از اقتصاد خرد به اقتصاد کلان برسیم.

قادری‌فر ادامه داد:‌معاونت علمی سعی کرده محیط مناسبی برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند و در نسل زیست بوم جدید به سمت استارت‌آپ‌های فناوری محور حرکت می‌کنیم.

وی گفت: معاونت علمی سعی می‌کند در این چارچوب به توسعه کسب و کار استارت‌آپ‌ها بپردازد. به طوری که یکی از شتاب دهنده‌ها با بکارگیری ۱۷۰ نفر جوان محصولات بسیاری در حوزه دامی تولید کرده و این نشاندهنده این مسئله است که دمیدن روح دانش‌بنیان و ایجاد محیط کسب و کار یکی از مسیرهای درستی است که کشور باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت‌: امروز ۶۵۰۰ استارت آپ فعال و حدود ۲۸ شتاب دهنده داریم که امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

قادری فر از همکاری تنگاتنگ معاونت علمی با دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه‌هایی را در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با دانشگاه آزاد دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر