۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۷
كارشناسان امنيت شبكه اعلام كردند كه يك دهم از كدهاي امنيتي (رمزها) به اندازه اي واضح و قابل حدس هستند كه مجرمان در اولين تلاش خود موفق به حدس آن ها مي شوند.
به گزارش وبگاه روزنامه ديلي ميل، تحقيقات حاكي از آن است كه با وجود افزايش تقلب و سوء استفاده از كارت هاي اعتباري همچنان رمزهاي ساده اي نظير ۱۲۳۴ ، ۱۱۱۱ و ۰۰۰۰ در زمره پركاربردترين رمزهاي عبوراست.
موسسه امنيت اطلاعات ديتا جنتيكس سه ميليون و چهارهزار كد چهاررقمي مورد استفاده در ميان كاربران كارت هاي بانكي را مورد بررسي قرار داد.
براساس نتايج به دست آمده از اين بررسي ، بسياري از مردم سال تولد را به عنوان كد امنيتي خود استفاده مي كنند كه حدس زدن آن براي بسياري از مجرمان با توجه به سن افراد كار ساده اي است.
اين در حالي است كه بسياري از دارندگان كارت هاي اعتباري قرباني تقلب و سوء استفاده از كارت هاي خود مي شوند.
براساس تحقيقات انجام شده رمز عبور ۱۲۳۴، با ۱۱ درصد به عنوان محبوب ترين رمز عبور كاربران شناخته شده است. رمزمحبوب و خطرناك بعدي ۱۱۱۱ است كه اين رمز نيز بسيار متداول است.
محققان همچنين دريافتند كه ۲۶ و ۸۳ درصد از تمامي رمزهاي عبور را مي توان حداكثر با ۲۰ بار تلاش حدس زد.
بيش از ۲۰ درصد از رمزهاي عبور انتخابي افراد با پنج بار حدس قابل دريافت است.
داده هاحاكي از آن است كه كد ۸۰۶۸ تنها ۲۵ بار در ميان سه ميليون و ۴۰۰ كد مورد بررسي تكرار شده است.
همچنين كدهايي كه با عدد ۱۹ آغاز شده اند بيشترين آمار را در دو رقم اول رمزهاي عبور به خود اختصاص داده اند. اعداد ۲ و صفر بعد از رقم هاي يك وصفر در رمزهاي عبور استفاده شده است.
همچنين كارشناسان در يك مطالعه جداگانه دريافتند كه يك ششم انگليسي ها از نام حيوانات خانگي خود براي رمزهاي عبوري آنلاين خود استفاده مي كنند.
همچنين يك دهم از رمزهاي عبور افراد با استفاده از واژه نامه گوگل قابل حدس زدن است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر