۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۴
مایکل مان
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵، در دولت روحانی ابراز امیدواری کرد.
مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 ابراز امیدواری کرد.

آقای مان، دیروز، دوشنبه (۱۴ مرداد) در بروکسل گفت: «ما به حرفهای رئیس جمهور جدید توجه می‌کنیم.»

وی افزود: «امیدواریم که دولت ایران آماده است پیشرفت‌های سریعی به سمت حل و فصل نگرانی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران بردارند و تعامل سازنده‌ای درباره طرح اعتمادساز داشته باشند.»

«نگرانی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران» عبارتی است که مقامات کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، درباره ادعاهای مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به کار می‌برند.

این کشورها ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران دارای جنبه‌های نظامی است، در حالی که تهران همواره این ادعاها را رد کرده است.

اظهارات آقای مان یک روز پس از مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور جدید مطرح می‌شوند. رئیس جمهور ایران در این مراسم از کشورهای غربی خواست با ایران با «زبان تکریم» سخن بگویند، نه زبان تحریم.

حجت ‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف دیروز 13 مرداد در مجلس شورای اسلامی گفت: « ایران بهای سنگینی برای استقلال خود پرداخت کرده و همچنان برای عزت و سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است.»

وی افزود: «گر چه تحریم‌ها فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر