۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۲۷۸
سفیر ترکیه در بغداد از سفر رئیس‌جمهور این کشور به عراق پس از انتخابات شهرداری‌ها در پایان ماه مارس خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در عراق اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان»، پس از انتخابات شهرداری‌ها در ۳۰‌ام ماه مارس در یک سفر رسمی به عراق خواهد رفت.

به نوشته پایگاه خبری النشره، او گفت که برنامه ترکیه چگونگی توسعه و بازسازی عراق با توجه به خرابی‌های به بار آمده در زیرساخت‌های این کشور است و ترکیه پنج میلیارد دلار در این راستا سرمایه‌گذاری می‌کند.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از این در خصوص سرمایه‌گذاری پنج میلیاردی در عراق گفته بود که این مبلغ به صورت وام در اختیار بازرگانان ترک قرار می‌گیرد و آنان نیز آن را برای سرمایه‌گذاری در عراق استفاده خواهند کرد.

اوایل سال جاری میلادی نیز  «برهم صالح»، رئیس‌جمهوری عراق از ترکیه دیدار کرده بود. کارشناسان، سفر رئیس‌جمهوری کرد عراق به آنکارا را گامی مهم برای توسعه و آغاز دوره شکوفایی مناسبات ترکیه و عراق ارزیابی کرده بودند.

هرچند خبر سفر اردوغان به عراق پیش از این نیز اعلام شده بود، اما این سفر پس از سفر ۱۳ مارس (۲۰ اسفند) دکتر روحانی رئیس‌جمهور ایران به عراق صورت خواهد گرفت که به طور نمادین می‌تواند نشان دهنده رقابت دو کشور برای سرمایه‌گذاری در عراق و در دست گرفتن بازارهای این کشور است.

کارشناسان تخمین می‌زنند که عراق برای بازسازی شهرها و زیرساخت‌های خود به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر