۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۱۴
رئیس دومای دولتی روسیه از آمادگی کشورش برای انجام رایزنی و بررسی امکان توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بعد از راه‌اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر در ماه سپتامبر خبر داد.
به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ناریشکین" رئیس دومای دولتی روسیه امروز، یکشنبه در تهران اعلام کرد که امکان انجام رایزنی‌هایی با هدف توسعه همکاری‌ها بین مسکو و تهران در زمینه استفاده از انرژی اتمی در اهداف صلح‌آمیز را بعد از راه اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر را بعید نمی‌داند.

ناریشکین که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرده است، بعد از دیدار و مذاکره با "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی (پارلمان) ایران با یادآوری اینکه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر نمونه موفقی برای همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور است، گفت: در ماه سپتامبر طرف روسی آماده راه اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر است که تاسیسات مهمی برای اقتصاد ایران بشمار می‌رود، بعد از آن ما این امکان را داریم که به رایزنی و بررسی مسائل مربوط به توسعه برنامه همکاری‌های دو کشور در زمینه استفاده از انرژی اتمی در اهداف صلح‌آمیز ادامه دهیم.

رئیس دومای روسیه با ذکر اینکه این نخستین بار است که به ایران سفر نموده، یادآور شد: روابط مسکو و تهران روی اصل مشارکت و اعتماد متقابل استوار است و افزایش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی-فنی و همچنین اقتصادی و انسانی از اهداف دو کشور است.

ناریشکین همچنین افزود: ما امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران علاوه بر روابط دوجانبه، اوضاع کنونی در سوریه و مسائل مربوط به مشکلات در افغانستان که مواضع دو کشور در این خصوص بسیار به یکدیگر نزدیک است را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس دومای روسیه در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری "حسن روحانی" به تهران سفر کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر