۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۳۵
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایداری ملی:
معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل پیش از ظهر امروز از پایان نگارش سند راهبردی پدافند غیرعامل شهری خبر داد.

مهندس کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایداری ملی، با اشاره به تغییرات گسترده در ماهیت تهدیدات شهری، اظهار داشت: راهکار‌های دفاعی سده‌های گذشته در تامین امنیت شهرها و شهروندان کارایی نداشته و دفاع از مردم نیازمند بکارگیری ابزارها و روش های نوینی است، که بایستی مبتنی بر فن آوری‌های جدید، کاملا علمی و هوشمندانه باشد.

وی در ادامه، یادآور شد: تهیه سند پدافند غیرعامل شهری از مدتی قبل در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل و معاونت امور شهری قرار گرفت.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل، تشریح کرد: بررسی‌های مقدماتی این سند در 5 جلسه و با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، صاحب نظران و خبرگان با سه هدف: 1) ایجاد درک مشترک از مفهوم پدافند شهری در اذهان عمومی، مسئولان و متخصصان، 2) ترسیم نقشه راه رسیدن به اهداف کلان پدافندغیرعامل در شهرها،3 ) ایجاد هماهنگی و هم‌سویی بین عناصر مرتبط با پدافند شهری، در جهت حفظ و صیانت از جان انسان ها و مصون سازی زیرساخت های شهری در کارگروه تخصصی مربوطه به اتمام رسید.

وی در آخر، خاطر نشان کرد: اینک این سند آماده ارائه به کمیته دائمی است تا پس از اصلاحات نهایی و تصویب در کمیته، به کلیه شهرهای کشور ابلاغ گردد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر