۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۱۰۰
امام جمعه موقت بوشهر:
هاشمی: راه اندازی قطار شهری برای تسهیل در ترددهای شهروندان در مسیر عالیشهر- بوشهر با توجه به نقشی مهم که در پدافند غیرعامل دارد باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، حبیب الله طاهرخانی روز سه شنبه در آیین افتتاح پنج پروژه عمرانی در شهر جدید عالیشهر استان بوشهر افزود: شکل گیری اجتماعی یکپارچه عامل مهم در شهرهای جدید است تا شهروندان این شهرها بتوانند به محل سکونت خود افتخار کنند.

وی بیان کرد: در ارتباط با ایجاد هویت نیاز است که با احداث مکان های فرهنگی و دارای بعد اجتماعی زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

طاهرخانی ادامه داد: اینکه شهروندان ساکن در شهرهای جدید یکدیگر را بشناسند و با هم وارد تعامل شوند این مهم نیز زمینه سازهویت است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت: شهرهای جدید نیازمند المان هستند و در تحقق این رویکرد اجرای برنامه های فاخر می تواند المان سازی باشد.

طاهرخانی ادامه داد: احداث مجتمع فرهنگی هنری آفتاب در عالیشهر نیز در همین ارتباط صورت گرفته و می توان با اجرای برنامه های فاخر همچون گذشته عالیشهر را شهر جدید سرآمد در کشور قلمداد کرد.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان های هویت ساز در شهرهای جدید باید در مقابل احداث ساختمان بصورت تیپ در اولویت قرار گیرد.

طاهرخانی گفت: همچنین مدیران شهرهای جدید باید در قالب رویداد سازی با هدف ایجاد سرزندگی در این شهرها مردم را از فضای خانه به محیط های عمومی بکشانند که تحقق این مهم نیازمند اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری است.

وی یادآور شد: در این عرصه شهر جدید عالیشهر در سطح کشور پیشتاز است که این پیشتازی باید همچنان تداوم داشته باشند.

امام جمعه عالیشهر گفت: شهروندان عالیشهر اکنون از نبود جایگاه های پمپ بنزین و سی ان جی مشکلات فراوانی متحمل می شوند که باید برای حل این مشکل اقدامی اساسی کرد.

حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی افزود: موضوع ساماندهی شبکه فاضلاب، احداث آرامستان و اشتغال جوانان عالیشهر نیز از جمله مواردی که از مسئولان ذیربط خواستار پیگیری مجدانه آنها هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال یکی از شعارهای مهم دولت است انتظار داریم در این زمینه تلاش و جدیت بیشتری در عالیشهر ایجاد شود.

هاشمی ادامه داد: راه اندازی قطار شهری برای تسهیل در ترددهای شهروندان در مسیر عالیشهر- بوشهر با توجه به نقشی مهم که در پدافند غیرعامل دارد باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: راه اندازی قطار شهری در مسیر یاد شده می تواند به ماندگاری دانشگاه آزاد در عالیشهر نیز کمک کند.

پنج پروژه عمرانی شهر جدید عالیشهر با 183 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر