۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۷
مهندسین، کارشناسان جوان یزدی در طی دوره 8 ساله توأم با مطالعات و کار متوالی توانسته‌اند با تولید محصول استراتژیک، سامانه مدیریت ماشین‌های مجازی (PVM) بستری را فراهم آورندتا کشور را برای خرید نرم افزار کاربردی خارجی بی نیاز کنند.

این سامانه مبتنی بر متدلوژی متن باز(یعنی اینکه سورس برنامه روی اینترنت وجود دارد تا اگر نرم افزار مشکلی دارد توسط هرکسی که مشکل را پیدا کرد ، عنوان شده وبرطرف گردد) بوده و کاملاً بومی و توسعه یافته در درون کشور است که محدودیتهای مربوط به تحریم در مورد آن مطرح نمی‌باشد و تنها محصول ایرانی است که در رقابت با محدود محصولات مشابه و پرهزینه خارجی، خوش درخشیده است و ضمن کسب افتخارات علمی و پژوهشی اکنون در بیش از 50 سازمان اداری و شرکت تجاری در حال نصب و بهره بهرداری است.

در شرایط معمول در اكثر سازمانها و شركتها از یك سخت‌افزار با قیمت زیاد جهت یك سیستم عامل استفاده می­شود و هر چند این سخت افزارها توان بسیار بالاتر جهت یك سیستم عامل را دارا می­باشند. ولی مطابق آمار میزان كاراییسرورهای مورد استفاده در حالت تک کاربردی، بین ٥% الی ١٥% می‌باشد. این ارقام به این معناست كه از تمامی توانایی سرورها به صورت مطلوب استفاده نمی‌شود. با کمک تکنولوژی مجازی‌سازی می‌توان چندین سرور را روی یك سخت‌افزار راه اندازی نمود و زمینه صرفه‌جویی در منابع سخت افزاری و بهره‌برداری بهینه از منابع نرم‌افزاری را فراهم آورد و لذا طراحی شبکه‌های رایانه‌ای امروز به گونه‌ای است که بتوان از قابلیتهای و توانایی‌های موجود در حوزه ماشینهای مجازی نهایت بهره‌برداری را بعمل آورد.

از جمله مزیت‌های حاصل از این تکنولوژی به این شرح است:

  • صرفه‌جویی قابل توجه در انرژی و هزینه‌های جاری تعمیرات و نگهداری
  • افزایش بهره‌وری در استفاده از سخت افزار
  • امکان اعمال مدیریت کارآمد و نگهداری مناسب و آنلاین سیستمها
  • کاهش زمان بازیابی سیستمها در زمان بروز مشکل
  • استقلال سیستم‌عاملها از سخت‌افزار و افزایش قابلیت حمل
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر