۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۸۳
اسلام‌آباد در نامه‌ای به واشنگتن:
سخنگوی دولت پاکستان گفت: اسلام‌آباد با ارائه مدارک ویژه‌ای به واشنگتن اعلام کرده است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان را دربر نمی‌گیرد.

به نقل از اکسپرس تریبیون، پاکستان با مربوط ندانستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به پروژه خط لوله انتقال گاز این کشور به پاکستان، به واشنگتن اعلام کرده است که برنامه‌های خود در رابطه با واردات گاز طبیعی از ایران را متوقف نخواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت پاکستان گفت: اسلام‌آباد نامه‌ای غیر رسمی به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ارسال کرده است و در آن واشنگتن را در مورد دورنمای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان مطلع ساخته است.

احمد چادهری گفت: علت ارسال این نامه به آمریکا، ارسال چشم‌انداز به همراه مدارک ویژه برای مشخص کردن اینکه تحریم‌های آمریکا شامل این پروژه نمی‌شود، بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای انرژی پاکستان این اجازه را می‌دهد که ما تمام گزینه‌های احتمالی از جمله پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را مورد بررسی قرار دهیم.

مدت مدیدی است که واشنگتن برای رها کردن پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان به اسلام‌آباد فشار وارد می‌کند و تهدید کرده است که در صورت ادامه این طرح، تحریم‌های اقتصادی علیه اسلام‌آباد به اجرا بگذارد اما ارسال این نامه غیر رسمی آشکارا نشان می‌دهد که دولت نواز شریف هیچ برنامه‌ای برای لغو قرارداد تاریخی دولت پیشین این کشور با ایران ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر