۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۸
نوجوانان آمریکایی تقریباً در تمام شاخه‌های رفتارهای پرخطر آنلاین سرآمد نوجوانان سایر کشورها هستند و تقریباً یک سوم این نوجوانان از وب برای گشت‌وگذار در سایت‌های غیر اخلاقی استفاده می‌کنند.

به گزارش پايداري ملي به نقل از خبر آنلاین، یکی از مطالعات اخیر مؤسسه مک‌آفی به نام "جستجو شکاف دیجیتال"، نشان می‌دهد که نوجوانان آمریکایی نسبت به سایر نوجوانان جهان  فعالیت‌های پرخطر بیشتری دارند؛ این گزارش به دنبال بررسی دیگر همین مؤسسه تحت عنوان "چگونه رفتارهای آنلاین و یا نوجوانان، خانواده‌ها را پشت سر می‌گذارند"، انجام شده است؛ تحقیق اولیه فقط روی نوجوانان آمریکایی تمرکز داشت؛ اما مطالعه اخیر به نحوی صورت گرفته که امکان مقایسه بین نوجوانان آمریکایی و اروپایی فراهم شود.

این نتایج ممکن است برای خانواده‌های آمریکایی اندکی دلسرد کننده باشد؛ چرا که نوجوانان آنها تقریباً در تمام شاخه‌های رفتارهای پرخطر آنلاین سرآمد نوجوانان سایر کشورها هستند! تقریباً یک سوم این نوجوانان از وب برای گشت‌وگذار در سایت‌های غیراخلاقی استفاده می‌کنند؛ به علاوه آنها در استفاده از موبایل برای تقلب کردن در امتحانات نیز سرآمد هستند؛ تا رسیدن به مقام دومی استفاده از اینترنت برای آزار و اذیت‌های سایبری نیز راه زیادی ندارند و تنها با اختلاف نیم درصد پشت هلند در مقام سوم ایستاده‌اند.

اما نگران کننده‌ترین جنبه این تحقیق در این بود که یک سوم نوجوانان آمریکایی به خوبی می‌دانند چگونه رفتارهای پرخطر آنلاین یا موبایل خود را از چشم خانواده‌هایشان پنهان کنند؛ مؤسسه مک‌آفی در مطالعه‌ای که اوایل امسال انجام شده بود به این نتیجه دست یافت که 71 درصد نوجوانان به صورت فعالانه در تلاش هستند تا فعالیت‌های آنلاین خود را از خانواده‌هایشان مخفی نگه دارند و فقط 56 درصد خانواده‌ها از این فعالیت‌ها آگاهی داشتند.

بررسی‌های اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از نوجوانان آمریکایی همیشه تاریخچه مرورگر خود را پاک می‌کنند اما تنها 17.5 درصد خانواده‌ها این مسئله را می‌دانند و از هر 5 نوجوان آمریکایی یک نفر از مرورگر خصوصی استفاده می‌کند درحالی که تنها 3.7 درصد خانواده‌ها به این مسئله آگاه هستند.

هرچند نوجوانان آمریکایی سرآمد رفتارهای پرخطر اینترنتی هستند اما این به آن معنا نیست که چنین رفتارهایی در نوجوانان ما اصلاً به چشم نمی‌خورد؛ پس بهتر است خانواده‌ها درباره دستورالعمل‌های رفتارهای صحیح اینترنتی با فرزندان خود صحبت کرده و به صورت عاقلانه فعالیت‌های آنلاین کودکان خود را کنترل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر