۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۷۷
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی:
به گفته سرهنگ بهرام‌نژاد وجود پایگاه نیروی هوایی در کنار فرودگاه بیرجند هیچ منافاتی با پدافند غیرعامل ندارد و موجب صرفه جویی در امور اقتصادی، کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها و همچنین ارتقای زیرساخت های فرودگاه بیرجند می شود.
به گزارش پایداری ملی، «سرهنگ خلبان محمد رضا بهرام نژاد» امروز (15 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی هوایی از ابتدای انقلاب اسلامی به سیل خروشان ملت پیوست و توانست بارقه امیدی برای به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی باشد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی با بیان اینکه نیروی هوایی بخشی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است لذا گرامیداشت این روز از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: با توجه به تهدیدات دشمن و نیاز عملیاتی برای مقابله وجود پایگاه های نیروی هوایی برای بخشی از کشور تعریف می شود و ایجاد پایگاه شهید حسینی در منطقه شرق کشور از این مسئله مستثنی نیست.

 بهرام نژاد تاکید کرد: شناسایی و پیش بینی تهدیدات، ارتقای کمی و کیفی تجهیزات مورد نیاز برای دفاع هوایی و انجام آموزش های لازم و استفاده از تجربیات اندوخته شده در چهل سال گذشته بخشی از برنامه های پیش روی پایگاه نیروی هوایی شهید حسینی برای مقابله با تهدیدات است.
 

وی با اشاره به اینکه انتقال پایگاه نیروی هوایی شهید حسینی مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد، عنوان کرد: کارشناسان تمام تهدیدات منطقه را رصد می کنند و انتقال پایگاه در کنار فرودگاه مزیت های بسیاری برای شهر دارد و روند خدمات رسانی به شهر در صورت بحران زلزله، سیل و تهدیدات طبیعی تسهیل می یابد.
 

به گفته وی وجود پایگاه نیروی هوایی در کنار فرودگاه بیرجند هیچ منافاتی با پدافند غیرعامل ندارد و موجب صرفه جویی در امور اقتصادی، کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی مرزها و همچنین ارتقای زیرساخت های فرودگاه بیرجند می شود.
 

فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی با تاکید به اینکه با سرعت کمتر از چند دقیقه تهدیدات دشمن پاسخ داده می شود، گفت: پایگاه نیروی هوایی شهید حسینی آمادگی کامل برای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی دشمنان را دارد و پیش بینی های فراتر از آن هم انجام شده است.

 بهرام نژاد با اشاره به انتقال پایگاه نیروی هوایی شهید حسینی به داخل شهر بیرجند، افزود: امیدواریم در نیمه ابتدای سال 98 بخشی از تجهیزات پایگاه هوایی به شهر منتقل می شود و مابقی در محل فعلی پایگاه نیروی هوایی(خور) باقی می ماند.
 

وی با بیان اینکه دستاوردهای دفاعی ارتش در سطح ملی بسیار است و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با وجود تحریم ها موجود توانستند به خودکفایی برسند و حضور مقتدارنه داشته باشند، افزود: کلیه تجهیزات پایگاه نیروی هوایی بروز رسانی و ارتقا یافته است و به حد استانداردها بین المللی رسانده ایم.
 

بهرام نژاد عنوان کرد: در حال حاضر هواپیماهای موجود در پایگاه چندمنظوره است که می تواند ضمن درگیری با تهدیدات هوایی از نیروهای سطحی پشتیبانی کنند و ماموریت های تعریف شده را به خوبی انجام دهند.
 

فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی با اشاره به اینکه روند آموزش برای خلبان شکاری تا سالهای بعد خدمت ادامه دارد تا آمادگی داشته باشند، گفت: نیروی هوایی از نیروهای پیشرو در جنگ الکترونیک است و برای پیروزی در این جنگ همیشه باید امکانات و تجهیزات ارتقا و بروزرسانی شود تا بتوانیم دشمن را غافلگیر کنیم و پایگاه هوایی شهید حسینی نیز در این زمینه فعال است.

 بهرام نژاد به دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهل سال انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: تلاش در جهت بومی سازی تجهیزات پرنده، انجام پروژه های ضروری دفاعی از جمله طراحی و ساخت موشک ها و بمب های هدایت شونده و انواع شبیه سازها، طراحی و ساخت سامانه های ناوبری، ساخت هواپیمای شکاری آذرخش، صاعقه و کوثر، تعمیر طرح های آفندی با بیش از 2500 کیلومتر و تجهیز هواپیمای میگ 29 به سیستم سوخت گیری از جمله این دستاوردها است.
 

به گفته وی، برگزاری مراسم 19 بهمن با حضور پرسنل و خانوادههای نیروی هوایی، دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت روز نیروی هوایی، شرکت کارکنان در مراسم نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و کارکنان بازنشسته، برگزاری جلسات مختلف با کارکنان و دعوت از مسئولان کشوری و لشکری، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، اجرای طرح های مردم یاری در روستاهای محروم و حضور در مدارس و مساجد از جمله برنامه های پایگاه نیروی هوایی شهید حسینی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 19 بهمن ماه یادآور حماسه ای است که پرسنل غیور نیروی هوایی در سال 1357 خلق کردند، در این روز جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش در مدرسه علوی با امام خمینی(ره) دیدار و با برگزاری رژه نظامی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیعت کردند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر