۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۲۱۰
مهمان ناخوانده از عربستان به فارس می رسد
کارگروه جهادکشاورزی پدافند غیرعامل استان فارس به کشاورزان جنوب استان برای هجوم ملخ‌های صحرایی به شهرستان های جنوبی فارس هشدارداد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،کارگروه جهادکشاورزی پدافند غیرعامل استان فارس به کشاورزان جنوب استان برای هجوم ملخ‌های صحرایی به شهرستان های جنوبی فارس هشدارداد.

محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی وکارگروجهاد وکشاوری استان فارس گفت: ملخ‌های (صحرایی) دریایی یک گروه ازملخ‌های پرنده وجزء مضرترین انواع این گونه هستند.

قاسمی بابیان اینکه این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و ازصحرای عربستان حرکت کرده و وارد استان‌های جنوبی شده اند،افزود: این ملخ‌ها ازتمامی گیاهان مثمروغیرمثمرتغذیه وخسارت زیادی به کشاورزان ومنابع طبیعی وارد می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه این ملخ‌هادرمزارع وباغات استان هرمزگان مشاهده شده واحتمال اینکه ازآنجابه استان فارس ورودکنندوجوددارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ازکشاورزان شهرستان‌های لامرد،مهر،زرین دشت،لارستان،داراب،خنج وگراش خواست به محض دیدن این نوع ملخ‌هاکه ۵ تا ۸ سانتیمترطول دارند به نزدیکترین مرکزخدمات کشاورزی مراجعه کنند تا بااستفاده ازسمپاش‌هااقدام به نابودی این آفت شود.

قاسم پاک نژاد افزود : اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استان در حال انجام می باشد و موضوع از طریق این اداره کل در استان و اداره کل پدافند غیرعامل استان هرمزگان ف، در راستای اصل رصد که از اصول پدافند غیرعامل می باشد در دستور کار قرار گرفته و احصاء گزارشات لحظه ای از روند و چگونگی مواجهه با این آفت در مزارع استان در حال انجام می باشد .

وی افزود :  علیرغم اطلاع رسانی صورت گرفته از طریق رسانه ملی هر گونه اخبار جدید متعاقباً اعلام می گردد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر