۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۰۴۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: گستردگی فعالیت‌های نفت و گاز در این استان، ضرورت وجود تجهیزات ایمنی دریایی را در بنادر دو چندان کرده است.

به گزارش پایداری ملی،سیاوش ارجمند زاده در حاشیه دومین کنفرانس تخصصی پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، ایمنی محیط زیست و مهندسی حریق که در تالار برج بندر بوشهر برگزار شد، در گفتگو به خبرنگار ان افزود: با وجود پایانه‌های نفتی و گازی و بیشترین سکو‌های استخراج نفت وگاز در آب‌های استحفاظی استان بوشهر باید امکانات مجهزی را در حوزه اقدامات ایمنی و بحران‌های دریایی  فراهم کرد که با پیگیری‌های مستمرصورت گرفته به‌زودی این تجهیزات تامین خواهد شد.

وی داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با خلیج فارس را بیان‌گر وجود تنوع فعالیت‌ها در بنادر استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: با نگاهی به شرح وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی می‌توان آن را به دو دسته تقسیم کرد که بخشی مرتبط با حوزه دریایی و دیگری وظایف حوزه بندری است.

ارجمندزاده بیان کرد: در حوزه دریایی بر اساس کنوانسیون‌هایی که مصوب سازمان جهانی دریانوردی است، فعالیت می‌کنیم و متناسب با انجام وظایف امکانات، تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داریم.

وی گفت: استاندارد‌های ایمنی و مقابله با بحران در مجموعه بنادر تقریبا جدید هستند از این رو نیازمند آن هستیم تا موضوعات بندری را هم از جنبه‌های ایمنی، مدیریت بحران و ساخت و ساز‌های دریایی و بندری متناسب با ماموریت‌های پدافند غیر عامل شکل دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر