۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۴۱
سرپرست وزارت دفاع آمریکا:
سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که او از روند مذاکرات صلح با طالبان استقبال می‌کند اما تاکنون دستوری در مورد خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان ابلاغ نشده است.

به گزارش پایداری ملی،‌ سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که او از روند مذاکرات صلح با طالبان استقبال می‌کند اما تاکنون دستوری در مورد خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان ابلاغ نشده است.

«پاتریک شاناهان» در حاشیه جلسه گفت‌وگو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج از ساختمان پنتاگون گفت: ایده حال حاضر آمریکا در مورد افغانستان واقعاً دلگرم کننده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مأموریت برنامه‌ریزی خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را به او واگذار کرده‌اند یا خیر، گفت: هنوز دستوری در این زمینه دریافت نکرده‌ام.

بنابر اعلام مقامات طالبان مذاکرات روز شنبه این گروه با مقامات آمریکایی، منجر به ایجاد پیش‌نویس قرارداد صلحی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف ۱۸ ماه آینده شد؛ اگرچه یک مقام آمریکایی گفته است که هنوز زمان‌بندی دقیقی برای این امر مشخص نشده است.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر دفاع موقت آمریکا بیان می‌شود که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور نیز، در توئیتی گفت که کشورش در خصوص دستیابی به صلح در افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور جدی است. اما وی در مورد چگونگی و زمان خروج نیروهای این کشور از افغانستان تاکنون اظهار نظری نکرده است. 

در حدود 2 ماه پیش روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون گزارش داد که نیمی از نیروهای نظامی آمریکا که در افغانستان حضور دارند، از چند هفته به مرور این کشور را ترک می‌کنند.

بنا بر این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده که روند کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را آغاز کنند.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی در افغانستان دارد که بخش عمده آن‌ها در قالب مأموریت سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمینه آموزش نیروهای محلی و پشتیبانی از آن‌ها فعالیت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر