۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۸۹
شرکت مک‌آفی، یک شرکت فعال در زمینه امنیت کامپیوتر اعلام کرد از تحقیقی که اولین پژوهش در نوع خودش محسوب می‌شود و اثرات اقتصادی جرایم سایبری بر اقتصاد آمریکا را در قالب آمار و ارقام کمّی ارائه می‌کند حمایت مالی کرده است.
پس از سالها کارهای حدسی و تلاشهای فراوان برای کمّی کردن اثرات پرهزینه جرایم سایبری بر اقتصاد آمریکا و دنیا، این شرکت مستقر در آمریکا از «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی»، یکی از اندیشکده‌های مهم آمریکایی در حوزه سیاست بین‌الملل و مسائل امنیتی و دفاعی حمایت مالی کرده تا این مرکز موفق به به توسعه یک مدل اقتصادی برای برآورد دقیق این زیان‌ها شود.

گزارش این اندیشکده با عنوان «برآورد هزینه‌های جرائم سایبری و جاسوسی سایبری» هزینه سالانه ضررهای وارد شده به اقتصاد آمریکا بر اثر این عوامل را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده و افزوده هر سال ۵۰۸ هزار فرصت شغلی هم بر اثر این عوامل در آمریکا از دست می‌روند.

«مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» برای اندازه‌گیری هزینه‌های واقعی حملات سایبری از اقتصاددانان، کارشناسان سرمایه‌های فکری و پژوهشگران امنیتی برای تدوین این گزارش کمک گرفته است.

این کارشناسان برای تدوین این مدل اقتصادی برآورد خسارت‌ها، از ارقام مربوط به تصادفات خودروها، سرقت، باج‌گیری، جرائم و مواد مخدر استفاد ه کرده‌اند. آنها بر مشکلات ناشی از اتکا به نتایج پژوهشهای زمینه‌یابی اشاره کرده و تصریح کرده‌اند ماهیت خودگزارش‌دهی در این پژوهش‌ها باعث می‌شود کمّی کردن خسارت‌های سایبری دشوار باشد؛ ضمن اینکه ماهیت گزینشی پژوهش‌ها ممکن است نتایج را تحریف کند.

 این اندیشکده آمریکایی برای اهداف این پژوهش، فعالیت‌های مخرب سایبری را به شش حوزه متفاوت تقسیم کرد: از دست رفتن مالکیت فکری، جرائم سایبری، از دست رفتن اطلاعات بازرگانی، از جمله دستکاری‌ها در بازار بورس، هزینه فرصت‌های از دست رفته، هزینه‌های اضافی شبکه‌های امنیتی و آسیب به اعتبار شرکت مورد حمله.

معاون مدیر اجرایی شرکت مک‌آفی گفته است: «به باور ما، گزارش این اندیشکده اولین گزارشی است که بر اساس مدلسازی اقتصادی واقعی برای برآورد خسارت‌های فعالیت‌های زیان‌بار سایبری بنا شده است.»

ویژگی دیگر این گزارش این است که در آن بحث فعالیت مخرب سایبری با مشاغل از دست رفته مرتبط شده است. ۵۰۸ هزار فرصت شغلی رقمی است که حمله‌های سایبری به اقتصاد آمریکا تحمیل می‌کند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر