۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۶۲
نخست وزیر کانادا، سفیر این کشور در چین را به دلیل اظهار نظر درباره موضوع دستگیری مدیر ارشد هوآوی و استرداد وی به آمریکا از کار برکنار کرد.
به گزارش پایداری ملی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، سفیر این کشور در چین را به دلیل اظهاراتی درباره پرونده دستگیری منگ ونگژو، مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی چین، که به مذاق وی خوش نیامد از کار اخراج کرد.

جان مک کالم، سفیر کانادا در چین، گفته بود که خیلی خوب می شود اگر آمریکا از درخواست خود برای استرداد منگژو به واشنگتن صرف نظر کند.

منگژو در ماه دسامبر و زمانی که می خواست برای سفر به مقصدی ثالث پرواز خود را در کانادا تغییر دهد به درخواست آمریکایی‌ها توسط مقامات کانادایی بازداشت شد.

بهانه این بازداشت، نقض تحریم‌های علیه ایران اعلام شده است.

این سفیر کانادایی اوایل هفته جاری در مصاحبه با یک رسانه چینی نیز گفته بود شرایط برای عدم استرداد ونگژو به واشنگتن قوت گرفته است.

ترودو در این‌باره طی بیانیه ای گفت: من از سفیر خواستم که استعفا دهد و سپس استعفای وی را به عنوان سفیر کانادا در چین پذیرفتم.

البته در زمینه دستگیری مدیر ارشد مالی هوآوی چین نیز بیکار نشسته و تا کنون ۳ کانادایی را در چین بازداشت کرده و حتی یکی از دستگیرشدگان به اعدام محکوم شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر