۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۷۷۶
فرماندار خوی با تأکید بر پیش‌‌بینی تمامی بحران‌های احتمالی اظهار داشت: تدابیر لازم و اقدامات اساسی در قالب طرح پدافند غیرعامل انجام شده تا اگر مشکلی برای تأمین آب به‌وجود آمد مردم در مضیقه نباشند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به این‌که مقبره شمس تبریزی در خوی قرار دارد به همین خاطر با احداث مرکز فرهنگی شمس و المان مربوط به آن طرح احداث یک مرکز فرهنگی به همین نام را شروع کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به‌همراه کاروان تدبیر و امید به خوی، مبلغ 20 میلیارد تومان به‌عنوان هدیه دولت به مردم خوی برای ساخت مرکز فرهنگی شمس تبریزی اهدا شد.

فرماندار خوی افزود: یقیناً احداث این مرکز فرهنگی سبب رونق اقتصادی و فرهنگی شهرستان خوی می‌شود و عملیات اجرایی آن هم‌اکنون شروع شده و در آینده‌ای نزدیک سبب توسعه لایه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی این شهر می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال درباره برنامه دولت برای جذب گردشگر و استفاده اقتصادی از آرامگاه شمس تبریزی همچون آرامگاه مولانا در قونیه ترکیه اظهار داشت: در نظر داریم تا نمایندگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را ایجاد کنیم و لازمه استقرار آن این است که در آنجا یک‌سری ساختمان و مستحداث ایجاد شود که حتماً تا پایان دولت دوازدهم عملیات احداث این مرکز فرهنگی که مورد خواست مردم نیز هست به‌اتمام می‌رسد.

وی در پاسخ به سؤال درباره برنامه دولت برای تأمین آب شرب شهرستان خوی با توجه به بحران آب گفت: یک روز بعد از سفر رئیس‌جمهور به خوی، جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو برگزار شد که کارشناسان ارشد وزارت نیرو منبع دائمی و مطمئنی را برای تأمین آب شهرستان خوی تعیین کنند.

فرماندار خوی با تأکید بر پیش‌‌بینی تمامی بحران‌های احتمالی اظهار داشت: تدابیر لازم و اقدامات اساسی در قالب طرح پدافند غیرعامل انجام شده تا اگر مشکلی برای تأمین آب به‌وجود آمد مردم در مضیقه نباشند.

وی بیان کرد: در بخش آب کشاورزی اقدامات بسیار مناسبی در خوی انجام شده است و با هماهنگی جهاد کشاورزی زه‌کشی آب‌های سطحی با هزینه 28 میلیارد تومان انجام شده و فروردین سال آینده به اتمام می‌رسد.

عابدی افزود: سد انحرافی بویلاپوش ساخته شده و قادر است تا از رودخانه قطور آب را برای آبیاری شش هزار هکتار از زمین‌های اطراف هدایت کند.

وی درباره منطقه آزاد خوی هم گفت: این طرح در قالب منطقه آزاد منفصل از ماکو بود و در داخل کلیات آمده بود و این‌گونه نیست که لغو یا فسخ شده باشد بلکه تغییرات در قالب کلیات طرح است و به طرح ما هیچ ارتباطی نداشته و با اصلاح کلیات طرح ما هم حل می‌شود.

فرماندار خوی تصریح کرد: فعلاً سیاست این است که متصل به منطقه آزاد ماکو باشد و در آینده می‌تواند مستقل شود و به نظر من این مسئله می‌تواند مقدمه‌ای برای آن باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر