۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۵۹
مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها:‌
مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اکنون طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران متخصص و با نظارت اداره طرح جامع اين دفتر در حال تدوين است.

‌به گزارش پایداری ملی، فرشید گلیج بیان کرد: دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارای سه اداره طرح جامع، بازرسی و نظارت و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: وظیفه اداره طرح جامع نظارت بر مطالعات طرح جامع فرودگاه‎ها است که اکنون طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران ذی‎صلاح در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه طرح جامع یک برنامه توسعه‎ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرودگاه‎هاست، وظیفه این اداره را صیانت از طرح جامع عنوان کرد.

وی افزود: همچنین وظیفه کنترل موانع داخل فرودگاه‎ها، سایت‎یابی اجرای پروژه‎ها در سطوح پروازی و ابنیه با همفکری بهره‎بردار مربوطه و نظارت بر تخریب ساختمان‎ها از دیگر وظایف این اداره است.

گلیج ادامه داد: در حوزه طرح جامع تاکنون بخشنامه‎هایی شامل بخشنامه کنترل موانع داخلی، بخشنامه ارسال اطلاعات موانع، بخشنامه تحویل زمین به پیمانکار، بخشنامه وابسته به تملک اراضی و بخشنامه مربوط به سرمایه‎گذاری در فرودگاه‎ها برای اجرا تدوین و ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پس از پذیرش این سمت در هر فرودگاه یک نماینده انتخاب کرده است تا به امور مربوطه بپردازد، در مورد وظایف اداره نظارت و بازرسی گفت: ‌بررسی و تأیید طرح‎های اضطراری ارسال شده توسط فرودگاه‎ها یکی از کارهای ما است که پس از تأیید آنها را برای تأیید نهایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می‎کند، برنامه‎ریزی و نظارت بر اجرای تمرین‎های محدود و دورمیزی فرودگاه‎ها نیز در این اداره اجرا می‎شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه اداره نظارت و بازرسی برای هر سال اقدام به تنظیم تقویم برگزاری دوسالانه‎های طرح اضطراری فرودگاه‎ها می کند، گفت: برای سال 97 اجرای تمرین کامل طرح اضطراری 17 فرودگاه برنامه‎ریزی شده که 11 مورد آن تاکنون انجام شده است و به‌زودی تقویم سال آینده نیز نهایی خواهد شد.

گلیج ادامه داد: تدوین نظامنامه‎های فرودگاهی برای اخذ گواهی نامه‎های فرودگاهی نیز در این اداره  انجام می‎شود که پس از بازرسی‎های حضوری در فرودگاه‎ها معایب برای رفع شدن اعلام می‎شود تا در زمان بازرسی کارشناسان سازمان کمترین معایب وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وظایف شامل چهار مرحله«پیشگری»، «آمادگی»، «مقابله و بازتوانی و بازگشت به شرایط عادی» است، گفت: جدا‌ از وظایف اداری خود، پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح وظیفه اخلاقی ماست‌.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها در مورد پدافند غیرعامل گفت: در این زمینه ما برای اولین بار برای فرودگاه‎های یاری‎رسان و یاری جو دستورالعملی تدوین کردیم‌؛ با توجه به اینکه برای بیشتر سامانه‎ها هوانوردی موضوع بک‎آپ گیری وجود دارد خود به خود بخش اعظمی از موضوع پدافند غیرعامل در شرکت در حال اجراست؛ همچنین قرار است که پنج برج موبایل تهیه کنیم و در پنج نقطه کشور مستقر کنیم تا در زمان نیاز به سرعت به منطقه مربوطه اعزام شود، البته اکنون در شیراز یک برج موبایل مستقر و عملیاتی است.

‌گلیج ‌گفت: در زمینه پدافند غیرعامل آموزش‎های فراگیر متعددی گذاشته‎ایم که یکی از موارد آن  برگزاری یک دوره آموزشی برای 200 نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد تا پیش از پایان سال جاری خواهد بود و برنامه داریم در سه ماه نخست سال بعد نیز برای پنج فرودگاه دیگر آموزش بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر