۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۳۲
رویترز:
انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین تا سال 2018 به دلیل جئگ تجاری با آمریکا و کاهش تقاضای داخلی در این کشور به کمترین میزان در 28 سال گذشته برسد.

به گزارش پایداری ملی، قرار است فردا اطلاعات مربوط به رشد اقتصادی چین در سال 2018 منتشر شود و انتظار می‌رود به دلیل کاهش تقاضای داخلی و همچنین مناقشات تجاری بین چین و آمریکا این کشور کمترین رشد اقتصادی در 28 سال گذشته را تجربه کرده باشند.

نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی چین که طی 10 سال گذشته یک سوم از کل رشد اقتصاد جهانی از سوی این کشور بوده است، به گسترش نگرانی‌ها نسبت به روند اقتصاد جهانی و سوددهی شرکت‌های بزرگ منجر شده است.

سیاستمداران چینی اعلام کردند که قرار است امسال سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتری را در راستای بهبود رشد اقتصادی این کشور اجرا کرده تا از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری کنند.

البته آنها گفته‌اند که قرار نیست مثل قبل سیلی از سیاست‌های محرک اقتصادی اجرا کنند که پیشتر چین را با بحران بدهی مواجه کرد.

در نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین در سه ماهه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6.4 درصد بوده که نسبت به سه ماهه قبلی یک دهم درصد کاهش داشته و کمترین میزان از سال 2009 تاکنون است.

در این نظرسنجی رشد اقتصادی چین در سال قبل 6.6 درصد پیش‌بین شده که کمترین میزان از سال 1990 تاکنون به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر