۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۴۴۹
امیر پوردستان در یادواره شهدای خوانسار:
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تهدیدی که مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، را جنگ ترکیبی بیان کرد و گفت: آمریکا توانایی جنگ فرسایشی را ندارند و باید عملیات قاطع سریع و در کمتر از سه ماه، منطقه مورد نظر را تصرف کنند و تنها با عملیات نظامی امکان ندارد.

به گزارشپایداری ملی، امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» در یادواره شهدای خوانسار یکی از بزرگترین درسهای حضرت فاطمه (س)، درس ولایت مداری دانست و با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیت دختر پیامبر اکرم(ص) همانند قبر ایشان ناشناخته مانده است، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س)، آن هنگام که کسی جواب سلام امام علی (ع) رانمی داد، چادر سر کرد و از امام زمانش دفاع کرد.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه هنگامی که روح عظیم و متعالی شود، جسم برای اجرای خواسته های روح به مشکل و سختی برمی خورد، تاکید کرد: این ثمره یک روح بزرگ است که در زمستان سرد برای خواندن نماز برمی خیزد، این ثمره روح بزرگ است که آسایش و رفاه دیگر ان را برآسایش و رفاه خود، ترجیح میدهد و دیگران را برخود مقدم می دارد و برای دفاع از دین، قرآن، باورو اعتقادات خود برمی خیزد، جان می دهند تا دین ،اسلام و قرآن بماند.

 

 وی با یادآوری اینکه شهید مطهری در مثالی، امام حسین(ع) را دارای روح بزرگ بیان می کند که دارای روح بزرگ است، افزود: درحالی که تمام خاندان و یارانش را از دست دادند با قاطعیت بر دشمن نهیب میزند و درمقابل فاجر، هیهات من الذله می گوید و شهدای عزیز ما درس گرفته از چنین مکتب و امامی هستند که جانشان را صادقانه در طبق اخلاص می گذارند و در زیر شدیدترین آتش دشمن بدوت تزلزل حرکت می کند.

 

عزت، استقلال، آقایی و سربلندی به دلیل خون های پاک شهدا است

 پوردستان با بیان اینکه شهدا مانند شمعی هستند که می سوزند تا راه گم نشود و شهدا حرارت ایجاد میکنند تا جامعه مسیر خودش را پیدا کند، تاکید کرد: این عزت، استقلال، آقایی و سربلندی به دلیل خون های پاک شهدا است و اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ام القرآی جهان اسلام شناخته می شود و چشم مستضعفین به ایران است به برکت خونهای پاکی است که زیر بیرق ولایت حرکت کردند و سبب این اقتدار شدند.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی  با تاکید بر اینکه دشمن دست بردار نیست و همان طور که مقام معظم رهبری تذکر می دهند باید حواس ها جمع باشد، بیان کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب منافع خود را در خطر دید و از ابتدا رفتار آنها با نظام جمهوری اسلامی یک رفتار براندازانه بود.

 

وی با یادآوری اینکه آمریکا در سالهای آغازین انقلاب اسلامی، ایران را تحریم کرد و در آن زمان در 72 رشته به آمریکا وابسته بودیم، ادامه داد: سیاستی که جنگ سرد با شوروی داشت مقابل ایران اجرا کرد و آن سیاست منزوی سازی بود و اجازه نمی دادند کشور ها با ایران ارتباط برقرار کنند و همزمان موج ترور و کشتارها از شخصیت ها تا مردم کوچه و بازار را راه  انداختند و چندین کودتای نظامی علیه ایران را برنامه ریزی کردند.

 

پوردستان درباره نا امنی های تجزیه طلبانه در ابتدای انقلاب، بیان کرد: آمریکا فراخوان نیرو از اروپا و استرالیا و غیره  دادند و آنها با پوشیدن  لباس بلوج و ترکمن و کرد و غیره نا امنی ها  را با محوریت شمال غرب آغاز کردند و بعد از شکست خود، جنگ را به ایران تحمیل کردند و سپس 2 یا 3 فتنه را توسط عوامل نفوذی خود فرماندهی کرد.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تهدیدی که اکنون مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، را از نظر کارشناسان نظامی آن را به عنوان جنگ ترکیبی یا هیبریدی بیان کرد و گفت: آمریکایی ها تجربیات خود را از جنگ جهانی اول و دوم تا جنگ خلیج فارس در کانون های پژوهش خود تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که توانایی جنگ فرسایشی را ندارند و باید عملیات قاطع سریع و در کمتر از سه ماه، منطقه مورد نظر را تصرف کنند، این تسلط تنها با عملیات نظامی صورت نمی گیرد و از همه مولفه ها یعنی جنگ اقتصادی، فرهنگی و فضای سایبری و خلاصه  در همه زمینه ها حمله می کند تا از داخل، منهدم کند.

 

وی طرح آمریکا برای ایران را  طرح هیبریدی دانست و با بیان بعضی  از مولفه های آن ، با هدف مشخص شدن  وسعت و ابعاد جنگ برای مردم، تبیین کرد: تهدیدات امنیتی شبه سخت اولین مولفه جنگ هیبریدی است و در فضای جنگ منطقه نیابتی، بازیگران آن گروهک های تروریست تکفیری هستند و راهبرد  ویروس را اجرا می کنند.

 

داعش برای مقابله با جمهوری اسلامی ایجاد شد

پوردستان در تشریح راهبرد ویروسی آمریکا گفت: ابتدا ویروس را وارد کشور می کنند، داعش را وارد کشور های عراق و سوریه ای کردند که مردم آنها با مشکلاتی روبه رو بودند، سپس ویروس را با دو راه تقویت می کنند، داعش را با پول، سلاح، امکانات و تزریق نیروی انسانی تقویت می شوند و در دومین اقدام نیروهای مقابله کننده با ویروس را از بین می برند.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه هنگامی که اعلام می شود هواپیماهای آمریکا اشتباهی نیروهای عراقی را هدف قرار دادند، تاکید کرد: حملات، هیچ اشتباهی نبوده و عمدی بوده است تا داعش بتواند رشد کند و تقویت شودو کشور را فاسد و آماده تجزیه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه داعش را در اصل برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شد، هسته اولیه در عراق نهادند، تبیین کرد: یک شجره ملعونه را تشکیل دادند که با جمهوری اسلامی مقابله کنند، رهبری در دانشگاه امام حسبن (ع) فرمودند که آمریکا با کمک کشورهای منطقه قصد دارد داعش را به مرزهای ایران نزدیک کند و این استراتژی وراهبرد آنها بوده است وهنگامی که داعش در سال 93 به یک بلوغی رسیدند به سمت ایران حرکت دادند و در کمتر از یک ماه از استان الانبار در غرب عراق به سمت استان دیاله در شرق عراق یعنی نزدیکی مرز خسروی و قصر شیرین رسیدند.

 

پوردستان  در تشریح اقدامات  ایران در مقابله با داعش  و با یادآوری اینکه در آن زمان فرمانده نیروی ارتش بود، گفت: به نیروهای مرزی آماده باش دادم و سه تیپ برای تقویت آنها فرستاده شد و از سنندج نیز نیروی تقویتی به مرز رفتند و یگان موشکی های زمین به زمین با برد زیر 200 کیلومتر نیز در مرز مستقر شود و با هماهنگی فرماندهی کل نیروهای مسلح خط قرمز را چهل کیلومتری مرز ایران اعلام شد و قرار شد هر کسی که از خط قرمز عبور کند را می زدیم.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی  با بیان اینکه با سه فروند هلی کوپتر، شناسایی از منطقه صورت گرفت  خاطر نشان کرد: سه هلی کوپتر  نیز برای پشتیبانی قرار داده شد که اگر هلی کوپتر های شناسایی را زدند هیچ چیز  ولو به یک پیکر شهید دست داعش نباشد و شناسایی اولین اقدام جمهوری اسلامی در آن مقطع بود.

 

 وی با بیان اینکه کارهای مشترک میان سپاه و ارتش در حال انجام است که در آن طرح های تثبیت  و دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور مشخص شده و با هر گونه تهدیدی نوع دفاع و آرایش نیرو ها مشخص است، تبیین کرد: داعش عناصری را در پشت سر ما نفوذ داده بود که هنگام حرکت داعش، این عناصر شروع به ترور و انفجارهای انتحاری بکنند تا مسبر برای آنها باز شود این طرحی بود که داعش برای کشور داشت اما این فضای جنگ های نیابتی آمریکایی، علمای شیعه و سنی در سوریه و عراق فتوا دادند و جبهه مقاومت تشکیل شد و داعش را از منطقه خارج کردند و هنوز رد پاهایی  از  آنها وجود دارد.

 

قلب جوانان هدف جدید آمریکا

پوردستان با بیان اینکه  آمریکایی ها هفت هزار داعش را به افغانستان با پول کشورهای امارات و عربستان جابه جا کردند، افزود: آمریکایی هااین ها را برای تهدید واهرم فشتر بر چین و روسیه نگه داشتند، جمهوری اسلامی اشراف اطلاعاتی خوبی روی داعش در افغانستان دارد و اگر قرار باشد ضربه ای را وارد کنند آمادگی دفاع وجود دارد.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی  یکی از مولفه های جنگ هیبریدی را جنگ نرم دانست و تاکید کرد: جنگ نرم و فضای سایبر امروز یکی از دغدغه های فرمانده کل قوا است و فرمودند که اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی کشور می شدم.

 

 وی با اشاره به اینکه دشمن سرمایه گذاری هنگفتی را در بحث سایبر انجام داده است، بیان کرد:اندیشمندی به نام ساموئل هانینگتن کشورها را سه دسته تقسیم می کند که برخی با نگاه به گذشته، برخی با نگاه به حال و برخی بانگاه به آینده برنامه ریزی می  کنند ولی امریکا هیچ کدام ازاین کشورها را نیست بلکه کشوری که آینده را می سازد مثلا امریکاست که می گوید جوان ایرانی چه مدل گوشی در 10 سال آینده داشته باشد و مدل مو و رفتارش چگونه باشد.

 

پوردستان با تاکید بر اینکه آمریکایی ها از طریق فضای مجازی و شبکه های جتماعی در حال آینده سازی هستند،  و با یادآوری اعتراف آنها  گفت: پادگان و نیروگاه دیگر اهداف آنها نیست و هدف جذب فکر و قلب مردم است و موفقیت هایی متاسفانه کسب کردند.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با تاکید بر اهمیت فضای مجازی برای دشمن ایران، مطرح کرد: فضای مجازی به قدری برای آنها مهم است که چهار مهندس رابرای تغییر کیت به فضا می فرستند و چند میلیون دلار هزینه می کنند تا جوان ایرانی به راحتی از فیث بوک و ایمو استفاده کند و دل اینها برای جوان  ایرانی نسوخته و برنامه دارند لذا باید مراقبت کنیم.

 

 وی با اشاره به اینکه سه تا ماهواره با زاویه 120 درجه در حال ایجاد هستند، تا دیگر نیازی به رسیور و دیش نباشد، ادامه داد:  شبکه های ماهواره ای از طریق گوشی های هوشمند قابل دریافت باشد، سرمایه گذاری می کنند و خیلی باید مراقب بود و اینکه رهبری می فرماید به سمت فضای مجازی بروید و به دشمن ضربه بزنید خطر را نزدیک احساس کردند، فضایی که پدر، مادر، معلم و مسئول و هرکسی که تریبون دارد برای فضای جنگ نرم  است و باید حواسها را جمع و مراقبت کرد.

 

پوردستان جنگ اقتصادی را  یکی دیگر از مولفه های جنگ هیبریدی دانست و تشریح کرد: در اوایل انقلاب دشمن مارا تحریم کرد و راه های اقتصادی را بست و کسانی از داخل آلارم موفقیت برایش ارسال کردند، اوباما حلقه های اقتصادی را تنگ تر کرد و نامش را تحریم اقتصادی فلج کننده گذاشت و کسانی در داخل آلارم موفقیت ارسال کردند، ترامپ این حلقه  هارا تنگ تر کرد ونام آن را مادر تحریم ها خواند و امروز از جنگ هایی که دشمن روی آن سرمایه گذاری هنگفتی کرد، همین جنگ اقتصادی است.

 

جنگ ارزی جدیدترین جنگ آمریکایی

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه دشمن به جنگ اقتصادی منحصر نشده است و جنگ ارزی را آغاز کرده است، تبیین کرد: رهبری به مسئولین تذکر داده اند که آقایی دلار ره بشکنید چون دلار پایه مبادلات پولی است و دشمن از آن استفاده می کند، نخست وزیر مالزی درسفری به ایران گفت که مالزی رابا جنگ ارزی در یک شب فقیر کردند یا 40 درصد اقتصاد چین را از بین بردند و امریکایی ها همین را برای ایران در حال اجرا هستند و راهکار آن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با تبیین اینکه اگر می خواهیم این خاکریز را نیز فتح کنیم به سمت اقتصاد درون زا و متکی به ظرفیت های داخلی باید حرکت شود و اظهار امیدواری کرد: که مسئولان دولتی فضای اقتصادی را درک کند و در مسیر ترسبمی رهبر حرکت نمایند.

 

پوردستان در خصوص مسئله بیو تروریسم تشریح کرد: دشمن دیگر عامل انتحاری برای از بردن کسی  نمی فرستد بلکه عامل خود را به ویروسی خطرناک آلوده و نفرات برجسته را شناسایی شده را به نحوی ساده آلوده می کند مثلا می بینبم که دانشمندان و کارشناسان ایرانی شش ماه پس از سفربه خارج بهی ک بیماری صعب العلاج مبتلا شدند و درواقع از طریق بیو تروریسم ترور می شوند

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش  یکی دیگر از ابعاد جنگ هیبریدی را جنگ روانی از طریق شبکه های رسانه ای بیان کرد و افزود این جنگ به داخل کشور منتقل می شود و متاسفانه توسط عناصر نفوذی در داخل منتشر می شود تا مردم را نگران و ناامید نسبت به آینده کشور کنند.

 

وی جو روانی  ایجاد شده توسط دشمن را برای تشویش افکار جامعه را عنوان کرد و ادامه داد: هدف دشمن این است که بگوید من همه کاره و قدرتمند هستم و هر کاری بخواهد انجام  می دهد اما آمریکا در ضعیف ترین و بدترین شرایط خودش قرار دارد.

 

آمریکا در شرف تجزیه

پوردستان با یادآوری اینکه سال 2001 حمله به افغانستان و در سال 2003 حمله به عراق کرد و 30 کشور و سازمان ملل و شورای امنیت را در پشت خود داشت ولی اکنون هیچ کدام از  اینها نداردو داخل آمریکا تیز مشکلات زیادی وجود دارد، بیان کرد: امروز آمریکا بدهکارترین کشور دنیا با 18 ترلیون دلار بدهی است  و نا امنی های اقتصادی، فرهنگی و تبعیض نژادی  زمینه فروپاشی آمریکا را ایجاد کرده است.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه  حرکت کارزتیک  در آمریکا شروع شده است، تشریح کرد: ایالت کالیفرنیا که به تنهایی اقتصاد ششم دنیاست با انتخاباتی می خواهد از آمریکا جدا شود و بعضی کارشناسان نظامی آمریکایی، ترامپ را آخرین رییس جمهور می دانند و همان طور که صدای شکستن کمونیسم شنیده شد، صدای شکستن امپریالیسم نیز شنیده خواهد شد.

 

 وی دفاع  را منحصر به نیروی مسلح ندانست  و این نیرو را خط مقدم دفاع بیان کرد و افزود: دفاع نیز باید همه جانبه باشد و هرکسی که قلبش برای ایران می تپد باید به دفاع بپردازد و با یک پدافند همه جانبه مقابل دشمن ایستادگی کرد.

 

اولین و اصلی ترین راه دفاع را  مسیر تبعیت از تدابیر فرماندهی کل قوا بیان کرد و تاکید کرد: آنچه امروز انقلاب را پیروز کرد و موفقیت های جنگ حاصل شد و این سالها مقابل استکبار ایستادیم تدابیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر