۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۴۱
شهردار تبریز تاکید کرد؛
شهردار تبریز بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و سازها و اجرای پروژه های عمرانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج شهین باهر در جلسه هماهنگی طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز گفت: بحث پدافند غیرعامل نزدیک 40 سال است که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و به تبع آن در کشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته و نیاز است تا بیش از پیش به اصول پدافند غیرعامل در تمام مباحث و پروژه های عمرانی توجه شود.

وی سپس ادامه داد: البته روندی که برای اجرایی کردن این موضوعات پیش می رود نیاز به بازنگری دارد. ما در تبریز بیشترین تعامل را با سازمان نظام مهندسی داریم و تمام نکات ایمنی و پدافندغیرعامل در ساخت و سازها باید مورد توجه قرار گیرد.

شهین باهر افزود: 550 هزار نفر در ۴۲۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین تبریز زندگی می کنند و وقوع زمین لرزه این تعداد را تهدید می کند برای همین باید توجه ویژه ای به بازآفرینی شهری داشته باشیم و بودجه های ویژه ای برای این امر اختصاص پیدا کند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه باید جلوی گسترش شهر به سمت شمال تبریز را بگیریم، ابراز داشت: طرح تفضیلی تصویب شده تبریز در شورای عالی شهرسازی دارای ایراداتی بوده که توسعه تبریز در آن به سمت شمال شهر و قسمتی که گسل قرارداد، می رود.

وی به احداث پارکهای ورزشی در تبریز توسط شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: این پارک ها و میدان های بزرگ در نقاط مختلف تبریز و به خصوص نقاط حاشیه نشین احداث می شود و علاوه بر اینکه کاربری ورزشی دارند می توانند در مواقع بحران نیز نقش آفرینی داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر