۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۳۴۰۰
در پی برخوردهای غیرانسانی ماموران آمریکایی
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی»، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط مجری و خبرنگار پرس‌ تی‌وی شد.

به گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار شبکه پرس‌تی‌‌وی هنگام ورود وی به آمریکا گفت: اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌‌تی‌‌وی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم.

 قاسمی افزود: بازداشت یک شهروند مسلمان آمریکایی بدون مقدمه و با رفتارهای تحقیر آمیز و غیرانسانی مأموران دولت آمریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتارهایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیرسفیدپوست خود انجام می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از برخوردهای غیرانسانی ماموران آمریکایی با خبرنگار پرس‌تی‌وی اظهار داشت: خانم هاشمی خبرنگار پرس‌تی‌وی برای دیدار خانواده‌اش به آمریکا رفته و در آنجا بازداشت شده است و متأسفانه ایشان تا دو روز امکان هیچ ارتباطی با بیرون از بازداشتگاه نداشته و رفتار مأموران دولت آمریکا با این شهروند مسلمان - آمریکایی، نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروندی وی و همچنین منافی حقوق اساسی یک زن مسلمان است و نشان می‌دهد که دولت آمریکا عملا به هیچ یک از اصولی که آن را دستاویز حمله به منتقدانش قرار می‌دهد، پایبند نیست و به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است.

 به گزارش فارس، شبکه «پرس‌تی‌وی» از بازداشت و بدرفتاری پلیس آمریکا با «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری مسلمان آمریکایی این شبکه در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» آن هم بنا به دلایلی نامعلوم خبر داد.

طبق این گزارش، خانم هاشمی در یک بازداشتگاه در واشنگتن دی‌سی، تحت بازداشت قرار گرفته، اما تاکنون هیچ اتهام رسمی به او وارد نشده است.

پرس‌تی‌وی همچنین خبر داده که این مجریِ زاده‌ آمریکا، به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، اما روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» بازداشت و سپس به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده است.

گفته می‌شود که خانواده خانم هاشمی در آمریکا به مدت 48 ساعت نتوانسته بودند هیچ ارتباطی با او برقرار کنند.

مجری مسلمان آمریکایی بعد از آنکه سرانجام توانست با خانواده خود ارتباط برقرار کند، به آنها اطلاع داد که در بازداشتگاه رفتار بدی با او داشته‌اند. او همچنین گفته که به‌ زور، حجاب از سرش برداشته‌اند و با او مثل یک فرد مجرم رفتار کردند.

مرضیه هاشمی پس از پخش فیلم مستند جنجالی ماجرای قتل ندا آقاسلطان با نام «تقاطع» از شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی، شهرت بیشتری یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر