۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۵۶
رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره تبلیغات خرید و فروش اسلحه در کانال‌های پرفالوئر مانند کانال‌های خبری گفت: تبلیغات غیرقانونی در این کانال‌ها قطعا جرم محسوب می‌شود و قابل تعقیب است.
به گزارش پایداری ملی،سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتای تهران بزرگ) درباره تبلیغات خرید و فروش اسلحه در کانال‌های خبری گفت: مدت زمان تبلیغات کانال‌های خرید و فروش اسلحه در کانال‌های پرفالوئر خبری بسیار کوتاه است، اما اگر چنین مواردی به رویت همکاران ما برسد، قطعا به مراجع ذیربط اعلام و اقدام قانونی با این کانال‌های خبری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدت زمان این تبلیغات در کانال‌ها اصلا برای ما ملاک نیست و در هر مدت زمانی چه کوتاه و چه بلندمدت تبلیغات غیرقانونی از سوی کانال‌های پرفالوئر یا کانال‌های خبری قطعا جرم محسوب می‌شود و قابل تعقیب است و این کانال‌ها مرتکب جرم شده‌اند.

رییس پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: در صورتی که مدارک و دلایل مستندی در خصوص چنین تبلیغاتی از سوی شهروندان برای ما ارسال شود، قطعا پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز انجام خواهد شد و طی هماهنگی با دستگاه قضایی اقدامات لازم جهت برخورد با این کانال‌ها انجام خواهد شد.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: پلیس فتا به طور مداوم کانال‌ها و سایت‌هایی را که اقدام به خرید و فروش اسلحه می‌کنند را مورد رصد قرار می‌دهد، اما باید توجه داشته باشیم که از طریق بسیاری از این سایت‌ها کلاهبرداری صورت می‌گیرد و ممکن است افراد بدون اینکه حتی اسلحه‌ای در اختیار داشته باشند، اقدام به ایجاد چنین کانال‌هایی کرده و از این طریق قربانیانی را جذب و از آن‌ها کلاهبرداری کند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش اسلحه و تبلیغات در این خصوص در فضای مجازی جرم است و قطعا افرادی که اقدام به چنین کار‌هایی می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره افزایش فعالیت سایت‌ها و کانال‌های شرط‌بندی در ایام مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا گفت: به صورت کلی این سایت‌ها و کانال‌ها همیشه در حال فعالیت هستند و چنانچه مواردی را در این خصوص شناسایی کنیم سریعا با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و همچنین پلیس فتا به طور روزانه و مداوم اقدامات قانونی خود را برای ردیابی و شناسایی این سایت‌ها و کانال‌ها انجام می‌دهد.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم برخورد‌های ما با این سایت‌ها و کانال‌ها نتیجه‌بخش بوده و فضای مجازی فضای پاک‌تری شود. شناسایی این سایت‌ها یکی از اقدامات روزمره ما است و همانطور که گفتم چنانچه از سوی شهروندان نیز در خصوص این سایت‌ها به ما اطلاعاتی ارائه شود، قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر